Ad


اسامی برندگان اسکار ۲۰۲۱

تریبون هنر: مراسم اسکار ۲۰۲۱ با چندین ماه تاخیر با رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار شد.

همانطور که پیش بینی می شد جوایز متعددی به فیلم معمولی «سرزمین آوارگان» تعلق گرفت و کلوئی ژائو با بردن سه اسکار اصلی بهترین فیلم، بهترین کارگردانی و بهترین بازیگر نقش اول زن، موفق ترین کارگردان این دوره از اسکار بود.

آنتونی هاپکینز بعد از گذشت سی سال از اولین اسکارش برای «سکوت بره ها» برای «پدر» دومین جایزه اسکار خود را گرفت.

فیلم «آوای متال» در سه رشته فنی بهترین صداگذاری، تدوین و صدا برنده شد و «منک» دیوید فینچر دو جایزه فنی بهترین طراحی صحنه و فیلمبرداری را به خانه برد.

 

فهرست کامل برندگان به شرح زیر است:

بهترین فیلم: سرزمین آوارگان
بهترین کارگردان:کلویی ژائو (سرزمین آوار‌گان)
بهترین بازیگر نقش اول مرد :آنتونی هاپکینز (پدر)
بهترین بازیگر نقش اول زن: فرانسیس مک دورمند(سرزمین آوارگان)
بهترین بازیگر مرد نقش مکمل:دانیل کالویا (یهودا و مسیح سیاه)
بهترین بازیگر زن نقش مکمل: یوه جونگ یون(میناری)
بهترین فیلمنامه اورجینال:امرالد فنل (زن جوان خوش آتیه)
بهترین فیلمنامه اقتباسی:کریستفر همپتون و فلوریان زلر(پدر)
بهترین فیلم خارجی زبان:یک دور دیگر (توماس وینتربرگ / دانمارک)
بهترین چهره پردازی و مو: بلک باتم ما رینی
بهترین طراحی لباس:بلک باتم ما رینی
بهترین صدا گذاری:آوای متال
بهترین فیلم کوتاه روایی : دو غریبه دور از هم
بهترین فیلم کوتاه انیمیشن: اگر هر اتفاقی بیافتد دوستتان دارم
بهترین فیلم بلند انیمیشن: سول
بهترین مستند کوتاه:کولت
بهترین مستند بلند:معلم اختاپوس من
بهترین جلوه‌های بصری: تنت
بهترین طراحی صحنه:منک
بهترین تدوین:آوای متال
بهترین فیلمبرداری: منک
بهترین موسیقی متن: سول
بهترین ترانه: HER برای فیلم «یهودا و مسیح سیاه»

تاریخ انتشار :۶ اردیبهشت ۱۴۰۰

برچسب‌ها:, , , , , , , , ,
مطالب مرتبط



شما هم یک دیدگاه ارسال کنید
 

نام




یادداشت آرشیو

  • نقد فیلم علف زار: خوش ساخت و تحسین برانگیز / یادداشت بابک صحرایی

    تریبون هنر _ بابک صحرایی: علف زار به کارگردانی کاظم دانشی از معدود فیلم های خوبی است که در سال های اخیر ساخته شده. در دوران ضعف فیلمنامه و بی قصه بودن و باری به هر جهت بودن مضامین، فیلمنامه خوبی دارد که ضمن پرداختن شجاعانه به بخشی از معضلات […]

  • عنکبوت مقدس؛ ناگفته هایی از چگونگی تولید و حواشی

    تریبون هنر: عنکبوت مقدس به کارگردانی علی عباسی پس از نمایش در جشنواره کن، حواشی بسیاری را ایجاد کرده و عمده این حواشی به دلیل زاویه دید جاری در فیلم است. برداشت برآمده از فیلم این چنین است که قتل های زنجیره ای سعید حنایی مربوط به نگرش مذهبی جاری […]

  • لامینور؛ تکامل فلسفی موسیقی در سینمای داریوش مهرجویی
    لامینور؛ تکامل فلسفی موسیقی در سینمای داریوش مهرجویی
    یادداشت بابک صحرایی در مجله فیلم امروز

    تریبون هنر _ بابک صحرایی: شوپنهاور موسیقی را عالی ترین نوع هنری می داند که نیازی به حمایت اشکال دیگر هنری ندارد. او می گوید موسیقی را نمی توان به زبان یا قلم بازگفت. باید شنید و آزمود. پیش تر از شوپنهاور و شیفتگی اش به موسیقی، افلاطون اولین فیلسوفی […]

  • فیلم «تاپ گان: ماوریک» و زمینه سازی امریکا برای حمله هسته ای به ایران

    تریبون هنر: محمدعلی آهنگران درباره فیلم «تاپ گان؛ ماوریک» در استوری ایسناگرامش نوشت: «این فیلم خوش ساخت با بازی تام کروز ماجرای حمله موفقیت آمیز نیروی هوایی امریکا به تاسیسات هسته ای یک کشوری است. این تاسیسات در منطقه ای دقیقا شبیه منطقه فردو قرار دارد. به گمان من این […]

  • زهرا امیرابراهیمی در فرش قرمز کن

    تریبون هنر: رضا صائمی، نویسنده و منتقد، امروز بعد از حضور زهرا امیرابراهیمی در جشنواره کن نوشت: این حضور باشکوه جلوه می کند وقتی از گذر آن خاطرات و مخاطرات، اشک ها به لبخندها بدل می شود … جضورش بر فرش قرمز کن، بازگشت به عرش دوباره است … به […]

Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad