Ad


اعتراض «کاخ کرملین» به یک جایزه اسکار

تریبون هنر: کاخ کرملین نسبت به اعطای جایزه اسکار به مستندی درباره «الکسی ناوالنی» چهره مخالف دولت روسیه واکنش نشان داد.

به گزارش تریبون هنر به نقل از آناتولی، کاخ «کرملین» اعلام کرد که اعطای جایزه اسکار به مستندی درباره «الکسی ناوالنی» سیاستمدار مخالف روسی، نشان از سیاسی‌کاری هالیوود دارد.

«دمیتری پسکوف»، سخنگوی کرملین در یک کنفرانس مطبوعاتی به خبرنگاران گفت: «نمی‌توانم کیفیت مستند را قضاوت کنم، زیرا آن را تماشا نکرده ام… بنابراین، احتمالاً گفتن چیزی غیرمنطقی خواهد بود. اگرچه فیلم را تماشا نکرده‌ام، به جرات می‌توانم بگویم که عنصر خاصی از سیاسی شدن موضوع در اینجا وجود دارد. هالیوود گاهی از سیاسی کردن کار خود دریغ نمی‌کند، بنابراین چنین اتفاقاتی رخ می‌دهد».

این مستند با نام «ناوالنی» به کارگردانی «دنیل روهر» که حول محور «الکسی ناوالنی» و وقایع مربوط به مسمومیت او در آگوست ۲۰۲۰ می‌چرخد، اسکار بهترین فیلم مستند بلند را به خانه برد.

این مستند بلند به دنبال تحقیقاتی توسط تیم ناوالنی به همراه گروه بلینگکت است که آنها نقاب مامورانی که برای مسموم کردن ناوالنی در سال ۲۰۲۰ فرستاده شده بودند را آشکار می‌کنند.

«الکسی ناوالنی» چهره مخالف دولت روسیه در ژانویه ۲۰۲۱ پس از بستری در بیمارستان در آلمان دستگیر شد و در آنجا به دلیل مسمومیت تحت درمان قرار گرفت. کشورهای غربی و خود ناوالنی روسیه را مسئول این مسمومیت می دانند، ادعایی که کرملین آن را رد می‌کند.

«دنیل روهر» کارگردان این مستند پس از کسب اسکار، جایزه خود را به ناوالنی و به تمام زندانیان سیاسی در سراسر جهان تقدیم کرد و گفت: «الکسی، جهان پیام حیاتی شما را برای همه ما فراموش نکرده است: ما نباید از مخالفت با دیکتاتورها و اقتدارگرایی در هر جای دنیا، هراس داشته باشیم».

اعطای جایزه اسکار بهترین مستند به «ناوالتی» با استقبال گروه‌های اپوزوسیون و مخالف دولت روسیه نیز همراه شده است. «میخائیل خودورکوفسکی»، سرمایه دار سابق نفت که با کرملین رو در رو شده، در توییتی نوشت: «به همکاران برای اسکار فیلم ناوالنی تبریک می گویم! امیدوارم این به الکسی کمک کند که زنده بماند».

«میخائیل فیشمن»، روزنامه نگار و فیلمساز لیبرال محبوب روسی، ناوالنی را یک قهرمان توصیف کرد و خواستار آزادی او شد و گفت: «ناوالنی به این دلیل که یک قهرمان است و به این دلیل که هنوز روزی که از زندان آزاد می‌شود فرا نرسیده اسکار دریافت کرد. اما آن روز قطعا فرا خواهد رسید. آزادی برای ناوالنی! آزادی برای همه ما!».

 

در صفحه اینستاگرام تریبون هنر با ما همراه باشید

تاریخ انتشار :۲۳ اسفند ۱۴۰۱

برچسب‌ها:, , , ,
مطالب مرتبط



شما هم یک دیدگاه ارسال کنید
 

نام




یادداشت آرشیو

  • با رکوردداران کنسرت موسیقی در سال ۱۴۰۲ آشنا شوید

    تریبون هنر: هنوز یک‌ماه از سال جدید نگذشته که قیمت بلیت‌های موسیقی ۱۰۰هزار تومان گران‌تر شده و بلیت کنسرت‌ها نزدیک به ۹۰۰هزار تومان به‌خصوص در کنسرت‌های پاپ دیده می‌شود. در دیگر شهرها هم قیمت بلیت‌ها تا سقف ۶۰۰هزار تومان به فروش می‌رسد که سقف قیمت در سال گذشته به ۵۰۰هزار […]

  • رضا داودنژاد، «مصائب شیرین»، کات!

    تریبون هنر: مخابره خبر درگذشت رضا داودنژاد در شامگاه ۱۳ فروردین ماه در حالی که چند سال قبل در چنین روزی خبر درگذشت جمشید مشایخی را مخابره کردیم، آنقدر سخت بود که برای انتشارش تامل کردیم، به چند نفر زنگ زدیم، فکر می‌کردیم دروغ ۱۳ فروردین ماه است اما گویا […]

  • ماجرای یک پرونده‌ رازآلود در «بی‌بدن»/ قصه دختری که جنازه ندارد

    تریبون هنر: فیلم «بی‌بدن» اولین تجربه سینمایی مرتضی علیزاده به نویسندگی کاظم دانشی است که به موضوع جنجالی قتل یک دختر و ماجراهای پس از آن در روایتی مشابه فیلم «علفزار» می‌پردازد. در قالب سلسله گزارش‌هایی با عنوان «پیشنهاد نوروزی خبرگزاری مهر» به مخاطبان سینما» به معرفی فیلم‌های اکران نوروزی […]

  • کدام فیلم ها در سینمای ۱۴۰۲ توقعات را برآورده نکرده؟

    تریبون هنر: ایرنا نوشت: سال ۱۴۰۲ سالی غیرقابل پیش‌بینی برای گیشه سینماها بود. سالی که اخبار فروش ۱۰۰۰میلیاردی تمام سینما را گرفته بود و در این بین فیلم‌هایی آمدند و رفتند که هیچ‌کس متوجه آن‌ها نشد. از دومین فیلم کارگردان فسیل گرفته تا کمدی ویلای ساحلی که توقع‌ها را نسبت […]

  • از مایکل جکسون تا پسر بروسلی: کشف چیزهای عجیب در جسد سلبریتی‌ها

    تریبون هنر: از مایکل جکسون و رابین ویلیامز و پسر بروسلی تا هیث لجر و دختر الویس پریسلی، سلبریتی های محتلفی بوده اند که سرنوشت تراژیکی داشته‌اند؛ اما بررسی‌های پس از مرگشان از نکات غافلگیر کننده‌ای در خصوص مرگ آن‌ها پرده برداشته است.   مرگ همیشه اتفاقی غم انگیز است، بخصوص […]

Ad
Ad
Ad
Ad
Ad