Ad


بابک صحرایی: اسکار ۲۰۲۱ پیروزی تجربه بر نیروی جوانی بود

تریبون هنر _ بابک صحرایی: با مشخص شدن برنده های اسکار ۲۰۲۱، بابک صحرایی نوشت:

مراسم اسکار امسال نمایش جالبی از پیروزی تجربه بر نیروی جوانی بود.

آنتونی هاپکینز در ۸۳ سالگی دومین اسکار خود را برای بازی در فیلم پدر به دست آورد. او برنده اسکار بهترین بازیگر نقش اول مرد شد. هاپکینز ۳۰ سال پیش برای بازی در فیلم سکوت بره ها اولین اسکار خود را دریافت کرده بود.

فرانسیس مک دورمند در ۶۳ سالگی برای سومین بار برنده جایزه اسکار شد. او اسکار بهترین بازیگر نقش اول زن را برای بازی در «سرزمین آواره ها» کسب کرد. مک دورمند سال ۱۹۹۶ برای بازی در فیلم «فارگو» و سال ۲۰۱۷ برای «سه بیلبورد خارج از ابینگ» اسکار بهترین بازیگر نقش اول زن را دریافت کرده

یون یو جونگ، بازیگر کره ای در ۷۳ سالگی اسکار بهترین بازیگر نقش مکمل زن را برای بازی در فیلم «میناری» دریافت کرد. او از سال ۱۹۶۶ بازیگری را شروع کرده و از بازیگرهای شناخته شده در کره است که عموما ایفای نقش های مکمل را بر عهده دارد.

اسکار امسال نشان داد پیری و حتی کهنسالی، پایان راه موفقیت نیست. شما می توانی ۸۳ ساله باشی و اسکاری که تنها یک بار در جوانی ات به دست آوردی را در این سن در نهایت شایستگی به دست بیاوری

شما می توانی ۷۳ ساله باشی، بازیگر سینمای سرزمینی باشی که هیچ وقت مورد توجه نبوده، عمری به حقت نرسیده باشی اما در نهایت به خاطر بازی در یک نقش ساده شهرت بین المللی به دست بیاوری.

حکایت فرانسیس مک دورمند جالب تر است. زنی که برخلاف روال کسب شهرت در سینمای امریکا که زیبایی و جذابیت های زنانه نقش مهمی در موفقیت بازیگرهای زن دارد، چهره ای شکسته و فرسوده دارد، عمل زیبایی انجام نداده، هیچ وقت حتی در جوانی اش بر اساس جاذبه زنانه اش نقشی را ایفا نکرده اما بازیگر توانایی است و به همین خاطر نیازی به زیبایی چهره و جذابیت های رایج زنانه ندارد. او از پرافتخارترین بازیگرهای زن در جهان است.

 

نویسنده: بابک صحرایی

 

در صفحه اینستاگرام تریبون هنر با ما همراه باشید

تاریخ انتشار :۶ اردیبهشت ۱۴۰۰

برچسب‌ها:, , , ,
مطالب مرتبط



شما هم یک دیدگاه ارسال کنید
 

نام




یادداشت آرشیو

Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad