Ad


مهران احمدی؛ برگ برنده سریال می خواهم زنده بمانم / یادداشت بابک صحرایی

تریبون هنر: بابک صحرایی در نقدی بر سریال «می خواهم زنده بمانم» که در شماره جدید مجله فیلم امروز منتشر شده، به بازی مهران احمدی در این سریال پرداخته است.

بابک صحرایی درباره مهران احمدی نوشته:

مهران احمدی برگ برنده دیگر این سریال است. بهمن دشتی یک شخصیت فرعی است که قرار بوده فقط پلی برای ایجاد گره در داستان باشد. دیالوگ های اندیشمندانه و اثرگذار و خاصی هم برایش نوشته نشده. بازی درخشان او باعث شده این شخصیت فرعی تبدیل به یکی از مهم ترین شخصیت های قصه شود تا جایی که طبق شنیده ها قرار بوده بهمن دشتی فقط پنج قسمت در سریال حضور داشته باشد اما تا قسمت پانزدهم زنده نگه داشته شده است.

سکانس های مشترک او با حامد بهداد از بهترین نمونه های بازی خوب در سال های اخیر است. سکانس های رفتن دشتی به دفتر شایگان و مجادله اش با او، قرارش با شایگان در خارج از شهر و اوجش سکانس پایانی اش در دیدار با شایگان پس از فرار از بیمارستان نشان دهنده توانایی بازیگری است که با بیانش به دیالوگ طعم و احساس می دهد و با زبان بدنش به عاطفه داستان و شخصیت رنگ می دهد. دشتی قرار است که هما حقی و یحیا و پلیس را فریب دهد و مهران احمدی برای این فریب ها فراتر از دیالوگ هایش عمل می کند و با بازی خوبش سادگی دیالوگ هایش و در سطح بودن حضورش را عمق می دهد. مهران احمدی در «می خواهم زنده بمانم» یادآور جمله معروف استانیسلاوسکی است که می گوید: نقش بزرگ و کوچک نداریم. بازیگر بزرگ و کوچک داریم.»

 

نقد سریال می خواهم زنده بمانم را در اینجا بخوانید

 

در صفحه اینستاگرام تریبون هنر با ما همراه باشید

تاریخ انتشار :۹ تیر ۱۴۰۰

برچسب‌ها:, , ,
مطالب مرتبط



شما هم یک دیدگاه ارسال کنید
 

نام




یادداشت آرشیو

  • مینی سریال «بچه گوزن»؛ روایت هیجان انگیز یک رابطه سادومازوخیسمی

    تریبون هنر _ بابک صحرایی: سریال «بچه گوزن» داستان واقعی یک رابطه سادومازوخیسمی (آزارگری و آزارخواهی) است. مرد و زن هر دو گرفتار این بیماری روانی اند با این تفاوت که مرد ظاهری عادی و معمولی دارد اما به اندازه زن که رفتارش بیانگر آشفتگی روحی اش است، بیمار است. […]

  • نگاهی به تاثیر آیین و هنر مردمی در آثار سینمایی و نمایشی
    بهرام بیضایی، ناصر تقوایی و عباس کیارستمی با تعزیه ایرانی چه کردند

    تریبون هنر: تعزیه، این هنر عامه یکی از عمیق‌ترین هنرهای ایرانی است که در دوره مدرن توجه بسیاری از هنرمندان تراز را در شیوه‌های مختلف هنری به خود جلب کرده است، از جمله آن هنرمندان در سینما حداقل سه سینماگر با نوشتن و یا ساختن و یا الگوگرفتن از پیشنهادهای […]

  • یادداشت حامد حنیفی درباره نمایش مرگ با طعم نسکافه: بی اختیار اشک می‌ریختیم

    تریبون هنر: حامد حنیفی در یادداشتی درباره نمایش «مرگ با طعم نسکافه» به کارگردانی بابک صحرایی نوشت: من و اکثریت قریب به اتفاق حضار بی اختیار اشک می‌ریختیم. به گزارش تریبون هنر، حامد حنیفی، آهنگساز برجسته موسیقی ایران و منتقد موسیقی در یادداشتی درباره نمایش مرگ با طعم نسکافه نوشت: […]

  • بابک جهانبخش مرگ با طعم نسکافه به کارگردانی بابک صحرایی

    تریبون هنر: بابک جهانبخش، خواننده برجسته و توانمند موسیقی ایران، یادداشتی را درباره نمایش «مرگ با طعم نسکافه» به کارگردانی بابک صحرایی منتشر کرد. به گزارش تریبون هنر، بابک جهانبخش در یادداشت خود درباره نمایش «مرگ با طعم نسکافه» و بابک صحرایی ر صفحه اینستاگرامش نوشت: بابک صحرایی فارغ از […]

  • رضا صادقی در مرگ با طعم نسکافه

    تریبون هنر: رضا صادقی در یادداشتی درباره نمایش مرگ با طعم نسکافه به نویسندگی و کارگردانی بابک صحرایی نوشت: رفتم چون رفیقم رو ذوست دارم و دعوتش برام محترم بود اما شگفت زده شدم به گزارش تریبون هنر، رضا صادقی خواننده برجسته و مولف موسیقی ایران در یادداشتی به تحلیل […]

Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad