Ad


آوازخوانی مرلین مونرو / یادداشت بابک صحرایی

تریبون هنر _ بابک صحرایی: سکانس آوازخوانی مرلین مونرو در «بعضی ها داغشو دوست دارند» به کارگردانی بیلی وایلدر، از بهترین تصاویر به جا مانده از این بازیگر برای نشان دادن توانایی های غریزی اش است.

مرلین مونرو خواننده واقعی این آهنگ است. به زیبایی می خواند و با زبان بدن و میمیک چهره اش کلمه به کلمه ترانه را به تصویر می کشد. آن طرف هم جک لمون، غول کمدی دهه پنجاه و شصت و تونی کورتیس که بیلی وایلدر خوش تیپ شهر صدایش می کرد، با ظاهری زنانه به عنوان نوازنده مرلین مونرو را همراهی می کنند.

مرلین مونرو موقع بازی در این فیلم به خاطر حواس پرتی ها و فراموش کردن دیالوگ ها و آشفتگی روانی همیشگی اش، دمار از روزگار کارگردان و بازیگران در می آورد. تونی کورتیس درباره این فیلم گفته بوسیدن مرلین مونرو مثل بوسیدن هیتلر بود.

نتیجه کار اما شاهکار است. با گذشتن ۶۲ سال از ساخته شدن این فیلم، بازی مرلین مونرو هنوز طراوت خاصی دارد و کسی نتوانسته تکرارش کند. شخصیت دو قطبی او در بازیگری بسیار به کارش می آمد. مقابل دوربین ناگهان از زنی عاصی و روانی به دلبری طناز تبدیل می شده و بدون هیچ آموختگی قبلی، خود دیگرش را بازی می کرده و می درخشیده

بعضی ها داغشو دوست دارند به دلایل مختلفی از فیلمنامه خوب و کارگردانی درخشانش تا بازی های تحسین برانگیزش، از سوی بنیاد ملی امریکا به عنوان بهترین فیلم کمدی تمام دوران ها انتخاب شده. فیلمی که سرشار از صحنه های سرخوشانه زیبا و به یادماندنی است.

 

 

در صفحه اینستاگرام تریبون هنر با ما همراه باشید

تاریخ انتشار :۲۶ شهریور ۱۴۰۰

برچسب‌ها:, , ,
مطالب مرتبط



شما هم یک دیدگاه ارسال کنید
 

نام




یادداشت آرشیو

  • مینی سریال «بچه گوزن»؛ روایت هیجان انگیز یک رابطه سادومازوخیسمی

    تریبون هنر _ بابک صحرایی: سریال «بچه گوزن» داستان واقعی یک رابطه سادومازوخیسمی (آزارگری و آزارخواهی) است. مرد و زن هر دو گرفتار این بیماری روانی اند با این تفاوت که مرد ظاهری عادی و معمولی دارد اما به اندازه زن که رفتارش بیانگر آشفتگی روحی اش است، بیمار است. […]

  • نگاهی به تاثیر آیین و هنر مردمی در آثار سینمایی و نمایشی
    بهرام بیضایی، ناصر تقوایی و عباس کیارستمی با تعزیه ایرانی چه کردند

    تریبون هنر: تعزیه، این هنر عامه یکی از عمیق‌ترین هنرهای ایرانی است که در دوره مدرن توجه بسیاری از هنرمندان تراز را در شیوه‌های مختلف هنری به خود جلب کرده است، از جمله آن هنرمندان در سینما حداقل سه سینماگر با نوشتن و یا ساختن و یا الگوگرفتن از پیشنهادهای […]

  • یادداشت حامد حنیفی درباره نمایش مرگ با طعم نسکافه: بی اختیار اشک می‌ریختیم

    تریبون هنر: حامد حنیفی در یادداشتی درباره نمایش «مرگ با طعم نسکافه» به کارگردانی بابک صحرایی نوشت: من و اکثریت قریب به اتفاق حضار بی اختیار اشک می‌ریختیم. به گزارش تریبون هنر، حامد حنیفی، آهنگساز برجسته موسیقی ایران و منتقد موسیقی در یادداشتی درباره نمایش مرگ با طعم نسکافه نوشت: […]

  • بابک جهانبخش مرگ با طعم نسکافه به کارگردانی بابک صحرایی

    تریبون هنر: بابک جهانبخش، خواننده برجسته و توانمند موسیقی ایران، یادداشتی را درباره نمایش «مرگ با طعم نسکافه» به کارگردانی بابک صحرایی منتشر کرد. به گزارش تریبون هنر، بابک جهانبخش در یادداشت خود درباره نمایش «مرگ با طعم نسکافه» و بابک صحرایی ر صفحه اینستاگرامش نوشت: بابک صحرایی فارغ از […]

  • رضا صادقی در مرگ با طعم نسکافه

    تریبون هنر: رضا صادقی در یادداشتی درباره نمایش مرگ با طعم نسکافه به نویسندگی و کارگردانی بابک صحرایی نوشت: رفتم چون رفیقم رو ذوست دارم و دعوتش برام محترم بود اما شگفت زده شدم به گزارش تریبون هنر، رضا صادقی خواننده برجسته و مولف موسیقی ایران در یادداشتی به تحلیل […]

Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad