Ad

سیر نزولی صدا و سیما

جای خالی نود

یادداشت سید محمد کاظمی

تریبون هنر _ سید محمد کاظمی: سیر نزولی رسانه ی ملّی سال هاست که به جریان افتاده و آسیب های اغلب خود خواسته ی مسئولین تلویزیون، در طول این سال ها همواره جدّی تر از تلاش هایی بوده که برای نجات از یک “منجلاب” باید صورت بگیرد.
بله! بی انصافی ست اگر اتّفاق های خوب را نبینیم. امّا آیا واقعاً قدرت جذب مخاطب برنامه هایی چون عصر جدید، خندوانه و دورهمی(که از تلاش های مثبت رسانه بوده) با آسیب تعطیلی اثری چون “نود” و یا غیر زنده پخش شدن های “هفت” مقابله کرده است؟
نه! به این ساده گی ها نیست! اوضاع تلویزیون خیلی خراب تر از آن است که فکرش را می کنید.میزان مخاطب به شدّت ریزش پیدا کرده و درصد رضایت مندیِ همین هایی که باقی مانده اند نیز بسیار ناچیز است. چرا به خودمان دروغ بگوییم؟ مردم دوباره به سریال های کم محتوای ماهواره ای روی آورده اند. در بهترین شرایط آثار تولید شده در پلتفرم ها را تماشا می کنند و آن هم نه به صورت قانونی!
رسانه دست و پا می زند ولی تلاش نمی کند. خودتان می بینید که فصل هفتم “خندوانه” هم پخش شد ولی چیزی را عوض نکرد. خندوانه هم زورش زیاد نبود و نتوانست تلویزیون را نجات بدهد. نکته ی تاسف بار دیگری که وجود دارد این است که برای آشتی هم دیر شده! آن هایی که قهر کرده بودند حتّی حاضر به آشتی کنان نیز نیستند!
تلویزیون نیاز به یک خانه تکانی اساسی دارد. باور کنید هنوز هم می شود بعضی چیزها را عوض کرد. دیر شده ولی هیچ چیز غیرممکن نیست.

 

نویسنده: سید محمد کاظمی

منبع: تریبون هنر

 

در صفحه اینستاگرام تریبون هنر با ما همراه باشید

تاریخ انتشار :۳۰ آذر ۱۴۰۰

برچسب‌ها:, , ,
مطالب مرتبط



شما هم یک دیدگاه ارسال کنید
 

نام




یادداشت آرشیو

  • مینی سریال «بچه گوزن»؛ روایت هیجان انگیز یک رابطه سادومازوخیسمی

    تریبون هنر _ بابک صحرایی: سریال «بچه گوزن» داستان واقعی یک رابطه سادومازوخیسمی (آزارگری و آزارخواهی) است. مرد و زن هر دو گرفتار این بیماری روانی اند با این تفاوت که مرد ظاهری عادی و معمولی دارد اما به اندازه زن که رفتارش بیانگر آشفتگی روحی اش است، بیمار است. […]

  • نگاهی به تاثیر آیین و هنر مردمی در آثار سینمایی و نمایشی
    بهرام بیضایی، ناصر تقوایی و عباس کیارستمی با تعزیه ایرانی چه کردند

    تریبون هنر: تعزیه، این هنر عامه یکی از عمیق‌ترین هنرهای ایرانی است که در دوره مدرن توجه بسیاری از هنرمندان تراز را در شیوه‌های مختلف هنری به خود جلب کرده است، از جمله آن هنرمندان در سینما حداقل سه سینماگر با نوشتن و یا ساختن و یا الگوگرفتن از پیشنهادهای […]

  • یادداشت حامد حنیفی درباره نمایش مرگ با طعم نسکافه: بی اختیار اشک می‌ریختیم

    تریبون هنر: حامد حنیفی در یادداشتی درباره نمایش «مرگ با طعم نسکافه» به کارگردانی بابک صحرایی نوشت: من و اکثریت قریب به اتفاق حضار بی اختیار اشک می‌ریختیم. به گزارش تریبون هنر، حامد حنیفی، آهنگساز برجسته موسیقی ایران و منتقد موسیقی در یادداشتی درباره نمایش مرگ با طعم نسکافه نوشت: […]

  • بابک جهانبخش مرگ با طعم نسکافه به کارگردانی بابک صحرایی

    تریبون هنر: بابک جهانبخش، خواننده برجسته و توانمند موسیقی ایران، یادداشتی را درباره نمایش «مرگ با طعم نسکافه» به کارگردانی بابک صحرایی منتشر کرد. به گزارش تریبون هنر، بابک جهانبخش در یادداشت خود درباره نمایش «مرگ با طعم نسکافه» و بابک صحرایی ر صفحه اینستاگرامش نوشت: بابک صحرایی فارغ از […]

  • رضا صادقی در مرگ با طعم نسکافه

    تریبون هنر: رضا صادقی در یادداشتی درباره نمایش مرگ با طعم نسکافه به نویسندگی و کارگردانی بابک صحرایی نوشت: رفتم چون رفیقم رو ذوست دارم و دعوتش برام محترم بود اما شگفت زده شدم به گزارش تریبون هنر، رضا صادقی خواننده برجسته و مولف موسیقی ایران در یادداشتی به تحلیل […]

Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad