Ad

هیاهو برای هیچ

بازی مرکّب سریال خوبی است، همین!

یادداشت سید محمد کاظمی

تریبون هنر _ سید محمد کاظمی: تمام فضای مجازی پر شده از تصاویر و مطلب هایی که هر کدامشان به نوعی کنایه می زنند به یک سریال کره ای. سریالی کره ای با عنوان “بازی مرکّب” که از شبکه مطرح نتفلیکس پخش شده و ظاهراً استقبال فوق العاده ای را به همراه داشته. موج این استقبال به ایران رسیده و تجربه هم ثابت کرده ما ایرانی ها صابون کره ای به تنمان می سازد! حالا هر طور شده باید “بازی مرکّب” را می دیدم. نه به خاطر کره ای بودنش! چرا که در زندگی لحظه ای از جومونگ و یانگوم را هم تماشا نکرده ام(علیرغم اصرار شدید صدا و سیما)؛ این سریال را به خاطر نمره ی بالایش در سایت های رسمی و تاییدیه ای تحت عنوان نتفلیکس دیدم.

نقد جامع و بررسی دقیق “بازی مرکّب” بماند برای زمانی دیگر. در حال حاضر و پس از تماشای تمام ۹ قسمت سریال ، سه نکته توجه من را به خودش جلب کرد که با شما در میان می گذارم:

۱.”این همه هیاهو برای هیچ” جمله ای معروف است که به عقیده من به شدّت لایق “بازی مرکّب” بوده و آن را کاملا توصیف می کند.سریال را اگر ندیده اید ببینید ؛ ولی با سطح توقّع نه چندان بالا!

۲.کره ای ها چگونه فرصت کردند این همه در سینما پیشرفت کنند؟ در سریال سازی هم که بماند. ای کاش ما هم به جای یک اصغر فرهادی ، چند تا داشتیم. البته با احترام به همه ی کارگردان هایی که قطعاً خوب هستند ولی فقط داخل مرز ها زورشان می چربد.

۳.اینقدر سنگ جلوی پایِ فیلمساز هایمان نیندازیم. اینقدر بگیر و ببند راه نیندازیم بابت سانسور و توقیف. اجازه بدهیم هنرمندانمان کارشان را انجام دهند. ما هم می توانیم لااقل سالی یک بار سهمی ده قسمته در نتفلیکس

داشته باشیم. اجازه بدهید سریال سازی روند خودش را برود.دعوای بین تلویزیون و سینما را آتش نکنیم تا به جان شبکه خانگی بیفتد. ما هم می دانیم که شبکه خانگی باید استاندارد هایی داشته باشد ولی لطفاً کمی هم به استانداردهای مخاطب و انتخاب های مردم اعتماد کنید. مردم خودشان خوب را از بد تشخیص می دهند. شاید کمی آزمون و خطا کنند ولی این هم بخشی از ماجراست.دیالوگ معروف رضا مارمولک را یادتان هست؟! به زور نمی شود آدم ها را به بهشت فرستاد.

 

نویسنده: سید محمد کاظمی

منبع: تریبون هنر

 

بیشتر بخوانید:

نقد سریال بازی مرکب: جذابیت برآمده از کمونیسم و نیهیلیسم

 

در صفحه اینستاگرام تریبون هنر با ما همراه باشید

تاریخ انتشار :۱۸ آبان ۱۴۰۰

برچسب‌ها:, ,
مطالب مرتبط



شما هم یک دیدگاه ارسال کنید
 

نام




یادداشت آرشیو

  • مینی سریال «بچه گوزن»؛ روایت هیجان انگیز یک رابطه سادومازوخیسمی

    تریبون هنر _ بابک صحرایی: سریال «بچه گوزن» داستان واقعی یک رابطه سادومازوخیسمی (آزارگری و آزارخواهی) است. مرد و زن هر دو گرفتار این بیماری روانی اند با این تفاوت که مرد ظاهری عادی و معمولی دارد اما به اندازه زن که رفتارش بیانگر آشفتگی روحی اش است، بیمار است. […]

  • نگاهی به تاثیر آیین و هنر مردمی در آثار سینمایی و نمایشی
    بهرام بیضایی، ناصر تقوایی و عباس کیارستمی با تعزیه ایرانی چه کردند

    تریبون هنر: تعزیه، این هنر عامه یکی از عمیق‌ترین هنرهای ایرانی است که در دوره مدرن توجه بسیاری از هنرمندان تراز را در شیوه‌های مختلف هنری به خود جلب کرده است، از جمله آن هنرمندان در سینما حداقل سه سینماگر با نوشتن و یا ساختن و یا الگوگرفتن از پیشنهادهای […]

  • یادداشت حامد حنیفی درباره نمایش مرگ با طعم نسکافه: بی اختیار اشک می‌ریختیم

    تریبون هنر: حامد حنیفی در یادداشتی درباره نمایش «مرگ با طعم نسکافه» به کارگردانی بابک صحرایی نوشت: من و اکثریت قریب به اتفاق حضار بی اختیار اشک می‌ریختیم. به گزارش تریبون هنر، حامد حنیفی، آهنگساز برجسته موسیقی ایران و منتقد موسیقی در یادداشتی درباره نمایش مرگ با طعم نسکافه نوشت: […]

  • بابک جهانبخش مرگ با طعم نسکافه به کارگردانی بابک صحرایی

    تریبون هنر: بابک جهانبخش، خواننده برجسته و توانمند موسیقی ایران، یادداشتی را درباره نمایش «مرگ با طعم نسکافه» به کارگردانی بابک صحرایی منتشر کرد. به گزارش تریبون هنر، بابک جهانبخش در یادداشت خود درباره نمایش «مرگ با طعم نسکافه» و بابک صحرایی ر صفحه اینستاگرامش نوشت: بابک صحرایی فارغ از […]

  • رضا صادقی در مرگ با طعم نسکافه

    تریبون هنر: رضا صادقی در یادداشتی درباره نمایش مرگ با طعم نسکافه به نویسندگی و کارگردانی بابک صحرایی نوشت: رفتم چون رفیقم رو ذوست دارم و دعوتش برام محترم بود اما شگفت زده شدم به گزارش تریبون هنر، رضا صادقی خواننده برجسته و مولف موسیقی ایران در یادداشتی به تحلیل […]

Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad