Ad


ماشینم را بران؛ تولد دوباره از رنج زندگی / یادداشت بابک صحرایی

تریبون هنر _ بابک صحرایی: فیلم زیبای «ماشینم را بران» می گوید: زندگی ادامه دارد.
درامی روانشناختی که از عشق و خیانت و رنج زندگی می گوید. رنجی برآمده از عشق و خیانت و اختلالات دوقطبی که خاصیت زندگی این روزگار است اما به آگاهی و بلوغ فکری منتهی می شود

ماشینم را بران (Drive My Car) فیلمی کند و آرام و شخصیت محور است. مردی خیانت همسرش را به چشم می بیند و سکوت می کند تا از عشقش نگهداری کند. فیلم با چنین رنجی شروع می شود و در مسیری غریب، پیش می رود

پیشرف داستان در بافت دراماتیک فیلم، در عرض قصه اتفاق می افتد یعنی در طول فیلم، حادثه خاص دیگری رخ نمی دهد اما شخصیت ها در تلاقی با یکدیگر، گره های داستانی را خلق می کنند و جهان بینی عمیق فیلم گسترش می یابد.

فیلمنامه «ماشینم را بران» از داستان کوتاهی نوشته هاراکی موراکامی، نویسنده برجسته ژاپنی اقتباس شده است. موراکامی وقتی متوجه می شود از داستان چهل صفحه ای اش فیلمی سه ساعته ساخته شده، بلیت می خرد و به تماشای فیلم می رود و سپس در ایمیلی برای کارگردان می نویسد:
من از ابتدای فیلم تا انتهای آن مجذوبش شدم. فکر می‌کنم این اثر به تنهایی یک دستاورد شگفت‌انگیز است

ماشینم را بران نکته جالب دیگری هم دارد. رنج های انسان ها اگرچه دلایل و اشکال مختلفی دارند اما آسیب هایی شبیه به هم دارند. آسیب وقتی از حد می گذرد تو‌‌ را به تولدی دوباره می رساند. اگر به دنبال حقیقت و آگاهی باشی

ماشینم‌ را بران (محصول ۲۰۲۱) با فیلمنامه عالی و کارگردانی بسیار خوبش، با کندی خسته کننده اما پایان بندی فوق العاده اش، فیلمی زیبا و دانایی بخش است

 

کارگردان: ریوسوکی هاماگوچی
تهیه‌کننده: تسویویوشی گورو، میساکی کاوامورا، اوسامو کوبوتا، ساچیئو ماتسوشیتا، یوشیتو ناکابه، کیجی اوکومورا، جین سوزوکی، آکیهیسا یاماموتو

بازیگران: هیده‌توشی نیشیجیما، توکو میورا، ریکا کریشیما، ماساکی اوکادا

 

نویسنده: بابک صحرایی

منبع: تریبون هنر

 

بیشتر بخوانید

خاندان گوچی؛ روایت زیبای یک نابودی / یادداشت بابک صحرایی

آخرین دوئل: ستم تاریخی به زن / یادداشت بابک صحرایی

در صفحه اینستاگرام تریبون هنر با ما همراه باشید

تاریخ انتشار :۴ اسفند ۱۴۰۰

برچسب‌ها:, , , ,
مطالب مرتبط



شما هم یک دیدگاه ارسال کنید
 

نام




یادداشت آرشیو

  • فیلم زودپز؛ قدمی رو به جلو برای تمام چهره هایش

    تریبون هنر: زودپز ششمین فیلم سینمایی رامبد جوان در مقام کارگردان است. رامبد جوان به عنوان کارگردان، کارنامه قابل اعتنایی در عرصه سینما دارد. او در عمده فیلم هایی که ساخته توانسته نظر مثبت مخاطب را به خود جلب کند و فیلم هایش عمدتا ضمن موفقیت در گیشه، دارای شاخص […]

  • مرگ آلن دلون؛ روزگار سپری شدن زیبایی های ناب

    تریبون هنر _ بابک صحرایی: آلن دلون، یکی از نمادهای زیبایی جهان بود. مرگش به یادمان می رود که ما در روزگاری سپری شده زندگی می کنیم، روزگاری سپری شدن زیبایی های ناب. مرگ آلن دلون هشدار زندگی است. انگار زندگی فریاد می زند: آهای، حواست باشه. آلن دلون هم […]

  • یادداشت بابک نوری برای سعید راد
    یادداشت بابک نوری برای سعید راد
    دیگر از آن نسل طلایی کسی نمانده، جز بهروز خان

    تریبون هنر _ بابک نوری: اگر اون جوری که سینما رو به دو بخش قبل و بعد از انقلاب تقسیم می کنند نگاه کنیم خیلی از ماها با قهرمانها و ضدقهرمانهای سینمای قبل, عاشق و شیفته سینما شدیم و با اون‌ها مشق سینما کردیم … بهروزخان وثوقی ، ناصرخان ملک […]

  • سید جواد یحیوی؛ مجری ممنوع‌الفعالیتی که بازیگری پر کار شد

    تریبون هنر: حالا دیگر دیده شدن نام سید جواد یحیوی به عنوان بازیگر تئاتر اتفاقی تازه نیست چراکه او در این سال‌ها حضور مداومی روی صحنه داشته است. سید جواد یحیوی که نسل جدید تماشاگران شاید خاطره چندانی از اجراهایش در تلویزیون نداشته باشد، در پی ممنوعیتی که سال‌ها پیش […]

  • نامه علیرضا داوودنژاد به عطاران، پیروزفر، طناز طباطبایی، ترلان پروانه و زهرا داودنژاد

    تریبون هنر: علیرضا داودنژاد درباره اکران افتتاحیه فیلم سینمایی «مصائب شیرین ۲»نامه ای را خطاب به رضا عطاران، پارسا پیروزفر، طناز طباطبایی، ترلان پروانه و زهرا داودنژاد منتشر کرد. به گزارش تریبون هنر،چهارشنبه سپری شده ۴ مرداد ماه در پردیس سینمایی «ایران مال» مراسم افتتاحیه فیلم «مصائب شیرین ۲» در […]

Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad