Ad


که هوی کو آن، بازیگر ویتنامی: مامان من اسکار گرفتم

تریبون هنر: که هوی کو آن، بازیگر ویتنامی هنگام دریافت جایزه اسکار با اشک شوق گفت: «مامان! من اسکار گرفتم»‌
مراسم اهدای جوایز اسکار ۲۰۲۳ با کنایه‌های «جیمی کیمل»، مجری این دوره از جوایز به «ویل اسمیت» و سخنرانی‎‌ تاثیرگذار برنده جایزه بهترین نقش مکمل مرد و بهترین بازیگر نقش زن به پایان رسید.

به گزارش تریبون هنر و به نقل از گاردین، مراسم نود و پنجمین دوره جوایز سینمایی اسکار سرانجام به پایان رسید و فیلم «همه چیز همه جا به یکباره» با کسب هفت جایزه به برنده بزرگ این دوره از جوایز تبدیل شد.

«که هوی کو آن» که برای بازی در «همه‌چیز همه‌جا به یکباره» با کنار زدن «برندن گلیسون»،‌ «برایان تایری هنری»،‌ «جاد هیرش» و «بری کیوگان»‌ جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش مکمل مرد را به خود اختصاص داد، بازیگر متولد ویتنام است که در دوران کودکی در فیلم «ایندیانا جونز و معبد مرگ» حضور پیدا کرد و پیشتر در جوایز انجمن بازیگران آمریکا نیز برای بازی در «همه‌چیز همه‌جا به یکباره»‌ به عنوان برگزیده انتخاب شده بود. او در سخنرانی پس از دریافت جایزه با چشم‌های اشکبار گفت :«مادر من ۸۴ساله است و از خانه مرا تماشا می‌کند. مامان من همین الان اسکار گرفتم! سفر من از یک قایق آغاز شد. من یک سال را در کمپ پناهجویان گذراندم و در نهایت از اینجا روی بزرگترین صحنه هالیوود سردرآوردم. می‌گویند که چنین داستان‌هایی فقط در فیلم‌ها اتفاق می‌افتد. باورم نمی‌شود که این اتفاق برای من افتاد.»

اما «میشل یئو» بازیگر ۶۰ساله متولد مالزی که برای بازی در «همه‌چیز همه‌جا به یکباره» به نخستین بازیگر آسیایی برنده اسکار بهترین بازیگر نقش اصلی زن تبدیل شد، در بخشی از سخنرانی خود رو به دختران و پسران کوچک گفت: «این نمادی از امید و امکان‌پذیر بودن است. این ثابت می‌کند که باید رویاهای بزرگ داشت و اینکه رویاها به واقعیت تبدیل می‌شوند.»

«میشل یئو» در دهه ۱۹۹۰ در فیلم‌های اکشن هنگ‌کنگ به شهرت رسید و بیشتر برای نقش‌هایش در فیلم برنده جایزه اسکار«ببر خیزان، اژدهای پنهان» ساخته «آنگ لی» در سال ۲۰۰۰ شناخته شده‌ است.

 

در صفحه اینستاگرام تریبون هنر با ما همراه باشید

تاریخ انتشار :۲۲ اسفند ۱۴۰۱

برچسب‌ها:, ,
مطالب مرتبط



شما هم یک دیدگاه ارسال کنید
 

نام




یادداشت آرشیو

  • مینی سریال «بچه گوزن»؛ روایت هیجان انگیز یک رابطه سادومازوخیسمی

    تریبون هنر _ بابک صحرایی: سریال «بچه گوزن» داستان واقعی یک رابطه سادومازوخیسمی (آزارگری و آزارخواهی) است. مرد و زن هر دو گرفتار این بیماری روانی اند با این تفاوت که مرد ظاهری عادی و معمولی دارد اما به اندازه زن که رفتارش بیانگر آشفتگی روحی اش است، بیمار است. […]

  • نگاهی به تاثیر آیین و هنر مردمی در آثار سینمایی و نمایشی
    بهرام بیضایی، ناصر تقوایی و عباس کیارستمی با تعزیه ایرانی چه کردند

    تریبون هنر: تعزیه، این هنر عامه یکی از عمیق‌ترین هنرهای ایرانی است که در دوره مدرن توجه بسیاری از هنرمندان تراز را در شیوه‌های مختلف هنری به خود جلب کرده است، از جمله آن هنرمندان در سینما حداقل سه سینماگر با نوشتن و یا ساختن و یا الگوگرفتن از پیشنهادهای […]

  • یادداشت حامد حنیفی درباره نمایش مرگ با طعم نسکافه: بی اختیار اشک می‌ریختیم

    تریبون هنر: حامد حنیفی در یادداشتی درباره نمایش «مرگ با طعم نسکافه» به کارگردانی بابک صحرایی نوشت: من و اکثریت قریب به اتفاق حضار بی اختیار اشک می‌ریختیم. به گزارش تریبون هنر، حامد حنیفی، آهنگساز برجسته موسیقی ایران و منتقد موسیقی در یادداشتی درباره نمایش مرگ با طعم نسکافه نوشت: […]

  • بابک جهانبخش مرگ با طعم نسکافه به کارگردانی بابک صحرایی

    تریبون هنر: بابک جهانبخش، خواننده برجسته و توانمند موسیقی ایران، یادداشتی را درباره نمایش «مرگ با طعم نسکافه» به کارگردانی بابک صحرایی منتشر کرد. به گزارش تریبون هنر، بابک جهانبخش در یادداشت خود درباره نمایش «مرگ با طعم نسکافه» و بابک صحرایی ر صفحه اینستاگرامش نوشت: بابک صحرایی فارغ از […]

  • رضا صادقی در مرگ با طعم نسکافه

    تریبون هنر: رضا صادقی در یادداشتی درباره نمایش مرگ با طعم نسکافه به نویسندگی و کارگردانی بابک صحرایی نوشت: رفتم چون رفیقم رو ذوست دارم و دعوتش برام محترم بود اما شگفت زده شدم به گزارش تریبون هنر، رضا صادقی خواننده برجسته و مولف موسیقی ایران در یادداشتی به تحلیل […]

Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad