Ad


عکس صحنه خودکشی کیومرث پوراحمد: آیا او به قتل رسیده؟

تریبون هنر:‌ با انتشار تصویری از جسد حلق آویز شده کیومرث پوراحمد در فضای مجازی، گمانه زنی هایی مبتنی بر قتل این هنرمند ایجاد شده است.

به گزارش تریبون هنر، در ساعات عکسی از کیومرث پوراحمد منتشر شده که مربوط به لحظات یا ساعاتی بعد از خودکشی اوست. عکسی که از این هنرمند بعد از حاق آویز شدن، گرفته شده است.

روز شانزدهم فروردین ماه سال ۱۴۰۲ خبر غم انگیز خودکشی کیومرث پوراحمد در صدر اخبار کشور قرار گرفت. خبر فوت کیومرث پوراحمد زمانی تاسف‌انگیزتر شد که دادستان گیلان تایید کرد که این کارگردان ایرانی با مرگی خودخواسته جانباخته است.

ساعاتی بعد از انتشار این خبر و در میان بحث و اظهارنظرها در مورد این درگذشت غم‌انگیز، تصویری در فضای مجازی از صحنه کشف جسد کیومرث پوراحمد منتشر شد که اظهارنظرهایی را در برداشت. این اظهار نظرها به نحوه قرار گرفتن جسد با توجه به قد بلند این کارگردان ، نحوه تکیه دست به دیوار، شکل قرارگرفتن یکی از پاها بر روی شوفاژ ، اندازه طناب و نحوه گره آن بر می‌گشت و علت مرگ را از مسیر خودخواسته برای افرادی که در مورد جسد اظهارنظر کرده بودند به سمت های دیگری کشانده بود.

 

با تاکید بر اینکه علت قطعی فوت کیومرث پوراحمد به حتم باید بر اساس تحقیقات میدانی و علمی بازپرس،کارآگاهان پلیس آگاهی و بر اساس نتایج علمی کارشناسان پزشکی قانونی که از نزدیک با جسد و نحوه فضای کشف جسد مواجه شده‌اند بیان شود ولی براساس مستندات کتب علمی می توان در این مقطع زمانی به چند سوال پیش آمده پاسخ داد.

 

عکس صحنه خودکشی کیومرث پوراحمد؛ آیا او به قتل رسیده؟

 

با تاکید بر اینکه توضیحاتی که در ادامه گفته می‌شود بر اساس داده کتب علمی علم پزشکی قانونی است و باز تاکید بر اینکه مراجع قضایی باید نتیجه نهایی علت مرگ کیومرث پوراحمد را بیان کنند ولی بر اساس نکاتی که در کتاب دیمایو در خصوص دارآویختگی وجود دارد، جمود نعشی پدیده ای است که از دقایق تا ساعاتی بعد از مرگ ایجاد می شود و بر اساس جمود نعشی می توان، علت نحوه قرار گرفتن دست کیومرث پوراحمد و تکیه آن بر دیوار توجیه کرد.در همین کتاب به طور مثال حتی فردی که در وضعیت خوابیده جانباخته است نیز بعد از مرگ به دلیل جمود نعشی دستش به سمت بالا حرکت کرده است. همچنین در مورد کسی که قبل از مرگ نیز تقلا می‌کند عضلات وی می تواند در لحظه مرگ سفت شود. به این حالت جمود نعشی آنی می گویند.

 

عکس صحنه خودکشی کیومرث پوراحمد؛ آیا او به قتل رسیده؟

بر اساس داده‌های کتاب دیمایو نحوه قرار گرفتن پا و دست کیومرث پوراحمد در تصویر اتفاق عجیبی نیست و این مسائل کاملا در حین مرگ و بعد از آن می‌تواند رخ دهد. چون عضلات خم کننده از عضلات باز کننده قوی تر هستند بدن در حالت مرگ یک وضعیت شبیه به وضعیت بوکسورها به خود می گیرد که در تصویر منتشر شده از جسد کیومرث پوراحمد نیز آن را میتوان مشاهده کرد.

در بررسی تصویر جسد کیومرث پوراحمد سناریوی محتمل دارآویختگی است . دارآویختگی می تواند با شکستگی استخوان های گردن، شوک نخاعی، انسداد وریدها، شریان و راه هوایی سبب مرگ شود. تمامی این اتفاقات در مورد این حادثه نیز محتمل است.

بر اساس داده های کتاب دیمایو حتی در مورد برخی از موارد مشابه شاهد هستیم که فرد نشسته خودکشی کرده است و باز وضعیت های جمود نعشی و تغییر عضلات بدن را در آن اجساد نیز مشاهده شده است.

در دارآویختگی گره طناب می تواند متحرک یا ثابت باشد. البته در این مورد باید پزشکی که در صحنه حاضر بوده است اظهار نظر کند اما با توجه به داده های کتب علمی علم پزشکی قانونی و مشاهده تصاویر مشابه خودکشی، نکته غیرطبیعی در این عکس یا پرونده وجود ندارد.

و اما در پایان تاکید می شود در تصویر منتشر شده براساس علم علوم پزشکی قانونی وجود ندارد و در این مرحله برای بازپرس و کارآگاهان و متخصصان پزشکی قانونی که بر روی این مرگ در حال بررسی هستند نتایج آزمایشات پزشکی قانونی در مورد وجود انواع سم در بدن به حتم مدنظر است که اگر این نتیجه نیز پاسخ منفی داشته باشد متاسفانه این کارگردان سرشناس کشور خودخواسته به زندگی خویش پایان داده است.

 

در صفحه اینستاگرام تریبون هنر با ما همراه باشید

تاریخ انتشار :۱۸ فروردین ۱۴۰۲

برچسب‌ها:
مطالب مرتبط



شما هم یک دیدگاه ارسال کنید
 

نام




یادداشت آرشیو

  • مینی سریال «بچه گوزن»؛ روایت هیجان انگیز یک رابطه سادومازوخیسمی

    تریبون هنر _ بابک صحرایی: سریال «بچه گوزن» داستان واقعی یک رابطه سادومازوخیسمی (آزارگری و آزارخواهی) است. مرد و زن هر دو گرفتار این بیماری روانی اند با این تفاوت که مرد ظاهری عادی و معمولی دارد اما به اندازه زن که رفتارش بیانگر آشفتگی روحی اش است، بیمار است. […]

  • نگاهی به تاثیر آیین و هنر مردمی در آثار سینمایی و نمایشی
    بهرام بیضایی، ناصر تقوایی و عباس کیارستمی با تعزیه ایرانی چه کردند

    تریبون هنر: تعزیه، این هنر عامه یکی از عمیق‌ترین هنرهای ایرانی است که در دوره مدرن توجه بسیاری از هنرمندان تراز را در شیوه‌های مختلف هنری به خود جلب کرده است، از جمله آن هنرمندان در سینما حداقل سه سینماگر با نوشتن و یا ساختن و یا الگوگرفتن از پیشنهادهای […]

  • یادداشت حامد حنیفی درباره نمایش مرگ با طعم نسکافه: بی اختیار اشک می‌ریختیم

    تریبون هنر: حامد حنیفی در یادداشتی درباره نمایش «مرگ با طعم نسکافه» به کارگردانی بابک صحرایی نوشت: من و اکثریت قریب به اتفاق حضار بی اختیار اشک می‌ریختیم. به گزارش تریبون هنر، حامد حنیفی، آهنگساز برجسته موسیقی ایران و منتقد موسیقی در یادداشتی درباره نمایش مرگ با طعم نسکافه نوشت: […]

  • بابک جهانبخش مرگ با طعم نسکافه به کارگردانی بابک صحرایی

    تریبون هنر: بابک جهانبخش، خواننده برجسته و توانمند موسیقی ایران، یادداشتی را درباره نمایش «مرگ با طعم نسکافه» به کارگردانی بابک صحرایی منتشر کرد. به گزارش تریبون هنر، بابک جهانبخش در یادداشت خود درباره نمایش «مرگ با طعم نسکافه» و بابک صحرایی ر صفحه اینستاگرامش نوشت: بابک صحرایی فارغ از […]

  • رضا صادقی در مرگ با طعم نسکافه

    تریبون هنر: رضا صادقی در یادداشتی درباره نمایش مرگ با طعم نسکافه به نویسندگی و کارگردانی بابک صحرایی نوشت: رفتم چون رفیقم رو ذوست دارم و دعوتش برام محترم بود اما شگفت زده شدم به گزارش تریبون هنر، رضا صادقی خواننده برجسته و مولف موسیقی ایران در یادداشتی به تحلیل […]

Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad