Ad


عکس صحنه خودکشی کیومرث پوراحمد: آیا او به قتل رسیده؟

تریبون هنر:‌ با انتشار تصویری از جسد حلق آویز شده کیومرث پوراحمد در فضای مجازی، گمانه زنی هایی مبتنی بر قتل این هنرمند ایجاد شده است.

به گزارش تریبون هنر، در ساعات عکسی از کیومرث پوراحمد منتشر شده که مربوط به لحظات یا ساعاتی بعد از خودکشی اوست. عکسی که از این هنرمند بعد از حاق آویز شدن، گرفته شده است.

روز شانزدهم فروردین ماه سال ۱۴۰۲ خبر غم انگیز خودکشی کیومرث پوراحمد در صدر اخبار کشور قرار گرفت. خبر فوت کیومرث پوراحمد زمانی تاسف‌انگیزتر شد که دادستان گیلان تایید کرد که این کارگردان ایرانی با مرگی خودخواسته جانباخته است.

ساعاتی بعد از انتشار این خبر و در میان بحث و اظهارنظرها در مورد این درگذشت غم‌انگیز، تصویری در فضای مجازی از صحنه کشف جسد کیومرث پوراحمد منتشر شد که اظهارنظرهایی را در برداشت. این اظهار نظرها به نحوه قرار گرفتن جسد با توجه به قد بلند این کارگردان ، نحوه تکیه دست به دیوار، شکل قرارگرفتن یکی از پاها بر روی شوفاژ ، اندازه طناب و نحوه گره آن بر می‌گشت و علت مرگ را از مسیر خودخواسته برای افرادی که در مورد جسد اظهارنظر کرده بودند به سمت های دیگری کشانده بود.

 

با تاکید بر اینکه علت قطعی فوت کیومرث پوراحمد به حتم باید بر اساس تحقیقات میدانی و علمی بازپرس،کارآگاهان پلیس آگاهی و بر اساس نتایج علمی کارشناسان پزشکی قانونی که از نزدیک با جسد و نحوه فضای کشف جسد مواجه شده‌اند بیان شود ولی براساس مستندات کتب علمی می توان در این مقطع زمانی به چند سوال پیش آمده پاسخ داد.

 

عکس صحنه خودکشی کیومرث پوراحمد؛ آیا او به قتل رسیده؟

 

با تاکید بر اینکه توضیحاتی که در ادامه گفته می‌شود بر اساس داده کتب علمی علم پزشکی قانونی است و باز تاکید بر اینکه مراجع قضایی باید نتیجه نهایی علت مرگ کیومرث پوراحمد را بیان کنند ولی بر اساس نکاتی که در کتاب دیمایو در خصوص دارآویختگی وجود دارد، جمود نعشی پدیده ای است که از دقایق تا ساعاتی بعد از مرگ ایجاد می شود و بر اساس جمود نعشی می توان، علت نحوه قرار گرفتن دست کیومرث پوراحمد و تکیه آن بر دیوار توجیه کرد.در همین کتاب به طور مثال حتی فردی که در وضعیت خوابیده جانباخته است نیز بعد از مرگ به دلیل جمود نعشی دستش به سمت بالا حرکت کرده است. همچنین در مورد کسی که قبل از مرگ نیز تقلا می‌کند عضلات وی می تواند در لحظه مرگ سفت شود. به این حالت جمود نعشی آنی می گویند.

 

عکس صحنه خودکشی کیومرث پوراحمد؛ آیا او به قتل رسیده؟

بر اساس داده‌های کتاب دیمایو نحوه قرار گرفتن پا و دست کیومرث پوراحمد در تصویر اتفاق عجیبی نیست و این مسائل کاملا در حین مرگ و بعد از آن می‌تواند رخ دهد. چون عضلات خم کننده از عضلات باز کننده قوی تر هستند بدن در حالت مرگ یک وضعیت شبیه به وضعیت بوکسورها به خود می گیرد که در تصویر منتشر شده از جسد کیومرث پوراحمد نیز آن را میتوان مشاهده کرد.

در بررسی تصویر جسد کیومرث پوراحمد سناریوی محتمل دارآویختگی است . دارآویختگی می تواند با شکستگی استخوان های گردن، شوک نخاعی، انسداد وریدها، شریان و راه هوایی سبب مرگ شود. تمامی این اتفاقات در مورد این حادثه نیز محتمل است.

بر اساس داده های کتاب دیمایو حتی در مورد برخی از موارد مشابه شاهد هستیم که فرد نشسته خودکشی کرده است و باز وضعیت های جمود نعشی و تغییر عضلات بدن را در آن اجساد نیز مشاهده شده است.

در دارآویختگی گره طناب می تواند متحرک یا ثابت باشد. البته در این مورد باید پزشکی که در صحنه حاضر بوده است اظهار نظر کند اما با توجه به داده های کتب علمی علم پزشکی قانونی و مشاهده تصاویر مشابه خودکشی، نکته غیرطبیعی در این عکس یا پرونده وجود ندارد.

و اما در پایان تاکید می شود در تصویر منتشر شده براساس علم علوم پزشکی قانونی وجود ندارد و در این مرحله برای بازپرس و کارآگاهان و متخصصان پزشکی قانونی که بر روی این مرگ در حال بررسی هستند نتایج آزمایشات پزشکی قانونی در مورد وجود انواع سم در بدن به حتم مدنظر است که اگر این نتیجه نیز پاسخ منفی داشته باشد متاسفانه این کارگردان سرشناس کشور خودخواسته به زندگی خویش پایان داده است.

 

در صفحه اینستاگرام تریبون هنر با ما همراه باشید

تاریخ انتشار :۱۸ فروردین ۱۴۰۲

برچسب‌ها:
مطالب مرتبط



شما هم یک دیدگاه ارسال کنید
 

نام




یادداشت آرشیو

  • از مایکل جکسون تا پسر بروسلی: کشف چیزهای عجیب در جسد سلبریتی‌ها

    تریبون هنر: از مایکل جکسون و رابین ویلیامز و پسر بروسلی تا هیث لجر و دختر الویس پریسلی، سلبریتی های محتلفی بوده اند که سرنوشت تراژیکی داشته‌اند؛ اما بررسی‌های پس از مرگشان از نکات غافلگیر کننده‌ای در خصوص مرگ آن‌ها پرده برداشته است.   مرگ همیشه اتفاقی غم انگیز است، بخصوص […]

  • فیلم آسمان غرب

    تریبون هنر: «آسمان غرب» پس از سال‌ها در سینمای ایران در قالب یک اکشن جنگی، هوایی، روایتی قهرمان‌محور از حماسه‌آفرینی شهید علی‌اکبر شیرودی، خلبان کبرای هوانیروز ارتش و گروه هم‌رزمانش را در روزهای نخست و غافلگیرانه شروع جنگ در غرب کشور برای حفظ وطن به تصویر می‌کشد. میلاد کی‌مرام، امیرحسین […]

  • فیلم پرویزخان

    تریبون هنر: بعد از مدت ها بار دیگر نوبت به یک فیلم سینمایی ورزشی رسیده ؛ فیلم «پرویز خان» ساخته علی ثقفی که برشی است از زندگی زنده یاد پرویز دهداری، مرد اخلاق فوتبال ایران. خوشبختانه این فیلم در چهل و دومین جشنواره فجر توانست جوایز یادی کسب کند. حافظه […]

  • ناصرالدین‌شاه؛ دستاویز جدید ساسی‌مانکن برای وایرال شدن

    تریبون هنر: هدیه عید امسال «ساسی‌مانکن» به طرفدارانش قطعه‌ای است به سیاق آهنگ‌های پنج سال گذشته‌اش، مملو از تکیه‌کلام‌های بی‌پروای جنسی که این روزها با توسل به گریم‌های مشابه دو شخصیت تاریخی و ساخت کلیپی بی‌ربط به آنچه می‌خواند، در حال دست به دست شدن در فضای مجازی است.   […]

  • نگاهی به فیلم «دروغ‌های زیبا» ساختۀ مرتضی آتش‌زمزم

    تریبون هنر: فیلم «دروغ‌های زیبا» در بازتاب همزیستی فرهنگی میان دو خانوادۀ مسلمان و بودایی، جاذبۀ خاص خودش را دارد و در روایت آن موفق بوده است. این همزیستی و دوستی و نزدیکی تا جایی است که شاید مدت‌ها متوجه نشویم، این دو خانواده از دو کیش و آیین متفاوت‌اند. […]

Ad
Ad
Ad
Ad