Ad


آهنگ‌های ساخته‌شده با هوش مصنوعی برنده «جایزه گرمی» نخواهند شد

تریبون هنر: به گفته مسئول برگزاری جوایز گرمی، هرچند آهنگ‌های ساخته‌شده با هوش مصنوعی در آن شرکت داده خواهند شد، اما جوایزی دریافت نمی‌کنند.

«هاروی میسون جونیور»، مدیرعامل آکادمی ملی علوم و هنرهای ضبط که مسئول برگزاری «جوایز گرمی» است، در مصاحبه جدیدی اعلام کرد که هرچند موسیقی‌هایی که در آن‌ها به‌طور محدود از صداها و سازهای هوش مصنوعی استفاده شده است در این مراسم حضور پیدا خواهند کرد، اما موسیقی‌هایی که به‌طور کلی توسط هوش مصنوعی ساخته شده‌اند، جایی در آن ندارند.

میسون در مصاحبه با Grammy.com گفت: «ما در این مرحله اجازه می‌دهیم موسیقی و محتوای ساخته‌شده با هوش مصنوعی ارسال شود، اما جوایز گرمی فقط به انسان‌هایی تعلق خواهند گرفت که به‌طور خلاقانه کارهای خود در دسته‌بندی‌های مختلف را ارسال کرده‌اند.»

 

او در ادامه گفت: «اگر هوش مصنوعی آهنگی خوانده باشد یا ساز نواخته باشد، آن را در نظر خواهیم گرفت. اما در دسته‌بندی‌های مربوط به ترانه‌سرایی، آهنگ‌ها باید بیشتر توسط یک انسان نوشته شده باشد. همین امر در مورد دسته‌های اجرایی نیز صدق می‌کند و فقط آهنگی که توسط انسان ساخته شده باشد برای گرمی در نظر گرفته می‌شود. اگر آهنگ‌سازی یا ساخت موسیقی توسط هوش مصنوعی انجام شده باشد، موضوع متفاوتی خواهد بود، اما جایزه گرمی در این مرحله فقط به سازندگان انسانی تعلق خواهد گرفت.»

با وجود نظرات مدیرعامل جوایز گرمی، آهنگ‌هایی که با کمک هوش مصنوعی ساخته شده بودند و اوایل امسال وایرال شده بودند، در این مراسم حضور نخواهند داشت. بااین‌حال، در برخی موارد، خوانندگان از نسخه هوش مصنوعی صدای خود در آهنگ‌ها استفاده می‌کنند که حضور آن‌ها در مراسم به‌طور دقیق مشخص نیست.

به عنوان مثال، «پل مک‌کارتنی»، خواننده گروه موسیقی بیتلز، اخیراً گفته بود که توانسته آخرین آهنگ خوانده‌شده توسط «جان لنون» فقید را با هوش مصنوعی تکمیل کند.

 

میسون همچنین در مصاحبه خود به این موضوع اشاره کرد که هوش مصنوعی صنعت موسیقی را متحول خواهد کرد. او گفت: «هوش مصنوعی به‌طور مطلق و بدون ابهام در شکل‌دادن آینده صنعت ما نقش خواهد داشت. بنابراین ما باید برنامه‌ریزی برای آن را آغاز کنیم و به این موضوع فکر کنیم که این فناوری برای ما چه معنایی خواهد داشت.»

او همچنین گفت که آکادمی ضبط اخیراً نشستی با رهبران صنعت، کارآفرینان فناوری، پلتفرم‌های استریم و افرادی از جامعه هنرمندان داشته است تا در مورد آینده هوش مصنوعی صحبت کند.

 

در صفحه اینستاگرام تریبون هنر با ما همراه باشید

تاریخ انتشار :۱ تیر ۱۴۰۲

برچسب‌ها:,
مطالب مرتبط



شما هم یک دیدگاه ارسال کنید
 

نام




یادداشت آرشیو

  • با رکوردداران کنسرت موسیقی در سال ۱۴۰۲ آشنا شوید

    تریبون هنر: هنوز یک‌ماه از سال جدید نگذشته که قیمت بلیت‌های موسیقی ۱۰۰هزار تومان گران‌تر شده و بلیت کنسرت‌ها نزدیک به ۹۰۰هزار تومان به‌خصوص در کنسرت‌های پاپ دیده می‌شود. در دیگر شهرها هم قیمت بلیت‌ها تا سقف ۶۰۰هزار تومان به فروش می‌رسد که سقف قیمت در سال گذشته به ۵۰۰هزار […]

  • رضا داودنژاد، «مصائب شیرین»، کات!

    تریبون هنر: مخابره خبر درگذشت رضا داودنژاد در شامگاه ۱۳ فروردین ماه در حالی که چند سال قبل در چنین روزی خبر درگذشت جمشید مشایخی را مخابره کردیم، آنقدر سخت بود که برای انتشارش تامل کردیم، به چند نفر زنگ زدیم، فکر می‌کردیم دروغ ۱۳ فروردین ماه است اما گویا […]

  • ماجرای یک پرونده‌ رازآلود در «بی‌بدن»/ قصه دختری که جنازه ندارد

    تریبون هنر: فیلم «بی‌بدن» اولین تجربه سینمایی مرتضی علیزاده به نویسندگی کاظم دانشی است که به موضوع جنجالی قتل یک دختر و ماجراهای پس از آن در روایتی مشابه فیلم «علفزار» می‌پردازد. در قالب سلسله گزارش‌هایی با عنوان «پیشنهاد نوروزی خبرگزاری مهر» به مخاطبان سینما» به معرفی فیلم‌های اکران نوروزی […]

  • کدام فیلم ها در سینمای ۱۴۰۲ توقعات را برآورده نکرده؟

    تریبون هنر: ایرنا نوشت: سال ۱۴۰۲ سالی غیرقابل پیش‌بینی برای گیشه سینماها بود. سالی که اخبار فروش ۱۰۰۰میلیاردی تمام سینما را گرفته بود و در این بین فیلم‌هایی آمدند و رفتند که هیچ‌کس متوجه آن‌ها نشد. از دومین فیلم کارگردان فسیل گرفته تا کمدی ویلای ساحلی که توقع‌ها را نسبت […]

  • از مایکل جکسون تا پسر بروسلی: کشف چیزهای عجیب در جسد سلبریتی‌ها

    تریبون هنر: از مایکل جکسون و رابین ویلیامز و پسر بروسلی تا هیث لجر و دختر الویس پریسلی، سلبریتی های محتلفی بوده اند که سرنوشت تراژیکی داشته‌اند؛ اما بررسی‌های پس از مرگشان از نکات غافلگیر کننده‌ای در خصوص مرگ آن‌ها پرده برداشته است.   مرگ همیشه اتفاقی غم انگیز است، بخصوص […]

Ad
Ad
Ad
Ad
Ad