Ad


بازسازی چهره شاعران ایرانی توسط هوش مصنوعی / از حافظ و سعدی تا مولانا و فردوسی

تریبون هنر: چهره شاعران بزرگ ایرانی توسط هوش مصنوعی بازسازی شد.

به گزارش تریبون هنر، آزمایشگاه تحقیفاتی میدجرنی با برنامه هوش مصنوعی ای که تولید کرده، چهره تعدادی از شاعران بزرگ ایرانی را ایجاد کرده است
این تصاویر از توضیحات متنی شبیه به دال – ای و استیل دیفیوژن ایجاد شده اند

در تصاویری که در ادامه خواهید دید چهره سعدی، حافظ، فردوسی، مولانا، خیام نیشابوری، بابا طاهر، عطار نیشابوری، نظامی گنجوی، خاقانی و رودکی و رودکی بازسازی شده است. این شاعران در قرن های چهارم الی هشتم هجری قمری زیسته اند و طبیعتا هیچ عکسی از آن ها باقی موجود نیست. در این بین چهره بازسازی شاعرانی مثل حافظ، مولانا و یا باباطاهر هیچ شباهتی به تصورات شکل گرفته از آن ها ندارد.

بازسازی چهره این شاعران توسط هوش مصنوعی نیز طبق روال این روزهای دنیای تکنولوژی شکل گرفته است.

فناوری هوش مصنوعی با نبوغ خود و البته بکار گرفته شدن توسط برخی افراد فعال در این حوزه توانسته است در شکل و شمایل‌های متنوعی ظاهر شود. از زمان بلوغ تکنولوژی‌های هوش مصنوعی در عصر حاضر، افکار عمومی نیز از کارایی‌های آن متحیر شده است. حال جالب است بدانید که بازسازی چهره‌ شاعران ایرانی نیز به درخواست کاربران ایرانی انجام شده است
هوش مصنوعی در اتفاقی جالب و با درخواست کاربران ایرانی خود، چهره‌های شاعران مشهور ایران را بازسازی کرده است. پیشتر نیز تصاویر دستگیری دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا و حضور آن در دادگاه و زندان و همچنین چهره‌های افراد ثروتمند جهان در فقر مطلق توسط هوش مصنوعی ساخته شده بود.

 

در ادامه تصاویر شاعران بزرگ ایرانی که توسط هوش مصنوعی بازسازی شده را می توانید ببینید

 

حافظ شیرازی

بازسازی چهره شاعران ایرانی توسط هوش مصنوعی

 

سعدی

بازسازی چهره شاعران ایرانی توسط هوش مصنوعی

 

حکیم ابوالقاسم فردوسی

بازسازی چهره شاعران ایرانی توسط هوش مصنوعی

 

مولانا

بازسازی چهره شاعران ایرانی توسط هوش مصنوعی

 

خیام

بازسازی چهره شاعران ایرانی توسط هوش مصنوعی

 

عطار نیشابوری

بازسازی چهره شاعران ایرانی توسط هوش مصنوعی

 

نظامی گنجوی

بازسازی چهره شاعران ایرانی توسط هوش مصنوعی

 

خاقانی

بازسازی چهره شاعران ایرانی توسط هوش مصنوعی

 

باباطاهر

بازسازی چهره شاعران ایرانی توسط هوش مصنوعی

 

رودکی

بازسازی چهره شاعران ایرانی توسط هوش مصنوعی

 

 

مطالب مرتبط:

رضا کیانیان در نقش فردوسی و خیام در کنسرت نمایش سی صد

در صفحه اینستاگرام تریبون هنر با ما همراه باشید

تاریخ انتشار :۶ اردیبهشت ۱۴۰۲

برچسب‌ها:, , , , , , , , , ,
مطالب مرتبط



شما هم یک دیدگاه ارسال کنید
 

نام




یادداشت آرشیو

  • مینی سریال «بچه گوزن»؛ روایت هیجان انگیز یک رابطه سادومازوخیسمی

    تریبون هنر _ بابک صحرایی: سریال «بچه گوزن» داستان واقعی یک رابطه سادومازوخیسمی (آزارگری و آزارخواهی) است. مرد و زن هر دو گرفتار این بیماری روانی اند با این تفاوت که مرد ظاهری عادی و معمولی دارد اما به اندازه زن که رفتارش بیانگر آشفتگی روحی اش است، بیمار است. […]

  • نگاهی به تاثیر آیین و هنر مردمی در آثار سینمایی و نمایشی
    بهرام بیضایی، ناصر تقوایی و عباس کیارستمی با تعزیه ایرانی چه کردند

    تریبون هنر: تعزیه، این هنر عامه یکی از عمیق‌ترین هنرهای ایرانی است که در دوره مدرن توجه بسیاری از هنرمندان تراز را در شیوه‌های مختلف هنری به خود جلب کرده است، از جمله آن هنرمندان در سینما حداقل سه سینماگر با نوشتن و یا ساختن و یا الگوگرفتن از پیشنهادهای […]

  • یادداشت حامد حنیفی درباره نمایش مرگ با طعم نسکافه: بی اختیار اشک می‌ریختیم

    تریبون هنر: حامد حنیفی در یادداشتی درباره نمایش «مرگ با طعم نسکافه» به کارگردانی بابک صحرایی نوشت: من و اکثریت قریب به اتفاق حضار بی اختیار اشک می‌ریختیم. به گزارش تریبون هنر، حامد حنیفی، آهنگساز برجسته موسیقی ایران و منتقد موسیقی در یادداشتی درباره نمایش مرگ با طعم نسکافه نوشت: […]

  • بابک جهانبخش مرگ با طعم نسکافه به کارگردانی بابک صحرایی

    تریبون هنر: بابک جهانبخش، خواننده برجسته و توانمند موسیقی ایران، یادداشتی را درباره نمایش «مرگ با طعم نسکافه» به کارگردانی بابک صحرایی منتشر کرد. به گزارش تریبون هنر، بابک جهانبخش در یادداشت خود درباره نمایش «مرگ با طعم نسکافه» و بابک صحرایی ر صفحه اینستاگرامش نوشت: بابک صحرایی فارغ از […]

  • رضا صادقی در مرگ با طعم نسکافه

    تریبون هنر: رضا صادقی در یادداشتی درباره نمایش مرگ با طعم نسکافه به نویسندگی و کارگردانی بابک صحرایی نوشت: رفتم چون رفیقم رو ذوست دارم و دعوتش برام محترم بود اما شگفت زده شدم به گزارش تریبون هنر، رضا صادقی خواننده برجسته و مولف موسیقی ایران در یادداشتی به تحلیل […]

Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad