Ad


اعتصاب بزرگ هالیوود در اعتراض به هوش مصنوعی

تریبون هنر: آینده هوش مصنوعی در هالیوود و اینکه چگونه می توان از آن برای جایگزینی بازیگران استفاده کرد، به یک نقطه چالش‌برانگیز بسیار مهم برای بازیگران اعتصاب کننده تبدیل شده است.

به گزارش تریبون هنر به نقل از ان‌بی‌سی نیوز، «فرن درشر» رئیس اتحادیه بازیگران آمریکا (SAG-AFTRA) اعلام کرده که هوش مصنوعی یک تهدید وجودی برای حرفه‌های خلاق است و همه بازیگران مستحق قراردادی هستند که آنها را از سوء استفاده از هویت و استعدادشان بدون رضایت و پرداخت محافظت کند و اگر اکنون قد بلند نکنیم، دچار مشکل خواهیم شد و همه در خطر جایگزینی با ماشین آلات هستیم.

 

اتحادیه بازیگران آمریکا به انجمن نویسندگان آمریکا ملحق شده است که نماینده فیلمنامه نویسان هالیوودی است و بیش از دو ماه است که اعتصاب کرده و خواستار قراردادی است که صراحتاً مقررات هوش مصنوعی را برای محافظت از نویسندگان و آثاری که آنها خلق می کنند، وضع می‌کند.

 

انجمن نویسندگان آمریکا نیز اعلام کرده هوش مصنوعی نمی تواند مطالب ادبی بنویسد یا آنها را بازنویسی کند و نمی توان از آنها به عنوان منبع استفاده کرد و فیلمنامه‌ها را نباید برای آموزش هوش مصنوعی استفاده کرد.

 

ابزارهای هوش مصنوعی که شبیه انسان هستند در سال‌های اخیر در ایجاد تصاویر و متن بسیار مؤثرتر و رایج‌تر شده‌اند. فناوری که چهره و صدای افراد را تقلید می کند در هالیوود برجسته‌تر شده است. ربات‌هایی مانند «ChatGPT» که می‌توانند نوشته‌های انسانی را به طور متقاعدکننده‌ای بازتولید کنند، از اواخر سال گذشته محبوبیت زیادی به دست آوردند، اما آنها کاستی‌های واضحی نیز دارند و اغلب حقایق اساسی را اشتباه می‌گیرند و وقتی از آنها خواسته می‌شود آثار خلاقانه و اورجینال بنویسند، از دیگر آثار وام می‌گیرند.

 

نگرانی‌های بازیگران بر دغدغه گسترده‌تری در دنیای سرگرمی و افراد در بسیاری از مشاغل خلاق دیگر تاکید می‌کند. بسیاری از این بیم دارند که بدون مقررات سختگیرانه، کار آنها توسط ابزارهای هوش مصنوعی تکرار و ترکیب شود و چنین تحولی هم کنترل آنها را بر کارشان قطع می‌کند و هم به توانایی آنها برای امرار معاش لطمه می‌زند.

 

گفته می‌شود پیشنهاد استودیوها برای قوانین هوش مصنوعی از بازیگران سوء استفاده می‌کند. استودیوها پیشنهاد کرده‌اند که از بازیگران سیاهی لشگر کپی دیجیتال تهیه‌ شود و آنها برای یک روز دستمزد دریافت کنند و کمپانی مالک آن اسکن و کپی شود و بتواند برای همیشه از آن در هر پروژه‌ای بدون رضایت و بدون غرامت به بازیگر استفاده کنند.

 

با این حال سخنگوی اتحادیه تهیه‌کنندگان فیلم و تلویزیون آمریکا با رد این موضوع عنوان کرده که این پیشنهاد فقط به یک کمپانی اجازه می دهد تا از کپی دیجیتال یک بازیگر سیاهی لشکر در فیلمی که این بازیگران برای آن استخدام شده است استفاده کند. هر گونه استفاده دیگر مستلزم رضایت این بازیگران و چانه زنی و مشروط به حداقل پرداخت است.

 

نگرانی‌ها نسبت به استفاده از هوش مصنوعی در سینما در حالی افزایش یافته که برخی بیم آن را دارند که استودیوها از کپی دیجیتال بازیگران اصلی، بویژه پس از مرگ آنها در آثارشان سوء استفاده کنند.

 

مطالب مرتبط:

هوش مصنوعی و عکس های خانواده احتمالی بازیگرانی که از هم جدا شده اند

در صفحه اینستاگرام تریبون هنر با ما همراه باشید

تاریخ انتشار :۲۶ تیر ۱۴۰۲

برچسب‌ها:,
مطالب مرتبط



شما هم یک دیدگاه ارسال کنید
 

نام




یادداشت آرشیو

  • با رکوردداران کنسرت موسیقی در سال ۱۴۰۲ آشنا شوید

    تریبون هنر: هنوز یک‌ماه از سال جدید نگذشته که قیمت بلیت‌های موسیقی ۱۰۰هزار تومان گران‌تر شده و بلیت کنسرت‌ها نزدیک به ۹۰۰هزار تومان به‌خصوص در کنسرت‌های پاپ دیده می‌شود. در دیگر شهرها هم قیمت بلیت‌ها تا سقف ۶۰۰هزار تومان به فروش می‌رسد که سقف قیمت در سال گذشته به ۵۰۰هزار […]

  • رضا داودنژاد، «مصائب شیرین»، کات!

    تریبون هنر: مخابره خبر درگذشت رضا داودنژاد در شامگاه ۱۳ فروردین ماه در حالی که چند سال قبل در چنین روزی خبر درگذشت جمشید مشایخی را مخابره کردیم، آنقدر سخت بود که برای انتشارش تامل کردیم، به چند نفر زنگ زدیم، فکر می‌کردیم دروغ ۱۳ فروردین ماه است اما گویا […]

  • ماجرای یک پرونده‌ رازآلود در «بی‌بدن»/ قصه دختری که جنازه ندارد

    تریبون هنر: فیلم «بی‌بدن» اولین تجربه سینمایی مرتضی علیزاده به نویسندگی کاظم دانشی است که به موضوع جنجالی قتل یک دختر و ماجراهای پس از آن در روایتی مشابه فیلم «علفزار» می‌پردازد. در قالب سلسله گزارش‌هایی با عنوان «پیشنهاد نوروزی خبرگزاری مهر» به مخاطبان سینما» به معرفی فیلم‌های اکران نوروزی […]

  • کدام فیلم ها در سینمای ۱۴۰۲ توقعات را برآورده نکرده؟

    تریبون هنر: ایرنا نوشت: سال ۱۴۰۲ سالی غیرقابل پیش‌بینی برای گیشه سینماها بود. سالی که اخبار فروش ۱۰۰۰میلیاردی تمام سینما را گرفته بود و در این بین فیلم‌هایی آمدند و رفتند که هیچ‌کس متوجه آن‌ها نشد. از دومین فیلم کارگردان فسیل گرفته تا کمدی ویلای ساحلی که توقع‌ها را نسبت […]

  • از مایکل جکسون تا پسر بروسلی: کشف چیزهای عجیب در جسد سلبریتی‌ها

    تریبون هنر: از مایکل جکسون و رابین ویلیامز و پسر بروسلی تا هیث لجر و دختر الویس پریسلی، سلبریتی های محتلفی بوده اند که سرنوشت تراژیکی داشته‌اند؛ اما بررسی‌های پس از مرگشان از نکات غافلگیر کننده‌ای در خصوص مرگ آن‌ها پرده برداشته است.   مرگ همیشه اتفاقی غم انگیز است، بخصوص […]

Ad
Ad
Ad
Ad
Ad