Ad

هنرمند هم دزد می شود

انتقاد «داریوش ارجمند» از دستمزدهای میلیاردی بازیگران

ویدئوی گفتگو را در تریبون هنر ببینید

تریبون هنر: داریوش ارجمند در گفتگوی تازه اش از وضعیت ساخت بعضی آثار و دستمزدهای میلیاردی هنرمندان به شدت انتقاد کرد.

داریوش ارجمند معتقد است وقتی هنرپیشه ای دستمزد میلیاردی می گیرد تغییر فاز زندگی اش روی تمام جامعه اثر می گذارد. او می گوید: وقتی یک هنرپیشه چهار میلیارد، پنج میلیارد، ده میلیارد پول گرفت این تغییر فاز زندگی اش روی تمام جامعه اثر می گذارد. وقتی یکی ده میلیارد دستمزد می گیرددیگر مثل من سمند که سوار نمی شود

 

به خاطر گذاشتن لپ و تزریق لب نباید پول بیشتر بگیرم

بازیگر نقش مالک اشتر در این گفتگو که هم زمان با بازی او در سریال جدیدش برای ماه رمضان انجام شده گفت: نمی توانم چون خوشگلم و چشمم زاغ است و دماغم را عمل کرده ام و لپ گذاشته ام و لبم را تزریق کرده ام بروم پول بیشتر بگیرم

 

برای عنتری کردن جلوی دوربین ۲۶ سال درس خواندم

داریوش ارجمند در بخشی از این گفتگو اظهار داشت:
برای اینکه بیایم جلوی عنتری کنم، ۲۶ سال درس خواندم. شوخی نبوده. پنج سال آن در فرانسه بوده. یک موقعی فکر می کردم مگر می شود هنرمند دزد بشود. می شود؟ بله من می گویم می شود اما اول از هنرمندی ساقط می شود. هرکی می خواهد باشد. غرب وحشی نیست که من هفت تیر بردارم و بروم بانک بزنم. بعد بیایم به خاطر اینکه ماست مالیزاسیون کنم و پولشویی کنم بیاین سریال بسازم. الان می شود این حرف ها را زد. ما انقلاب کردیم که همین حرف ها بزنیم. به همین دلیل دیگر خفه نمی شوم و این حرف ها را می گویم.

 

از وزیر ارشاد تا بقیه به من تهاجم کردند

داریوش دیگر در ادامه از تهاجم وزیر ارشاد به او به خاطر بازی کردن در یک فیلم می گوید و به گریش فیلمسازان به مسایل پیش پا افتاده اشاره می کند.

داریوش ارجمند گفت: پسر من فارغ التحصیل سینما از انگلیس است. دوازده سال درس در آن جا درس خوانده. در فیلمسازی جایزه گرفته، در سناریو نویسی جایزه گرفته آمده اینجا اما نمی دانم چرا اجازه نمی دهند فیلم بسازد. چرا؟ نمی دانم. مهم هم نیست.

او در ادامه اظهار داشت: من اگر کاری را قبول نداشته باشم انجام نمی دهم. آمدم فیلم «ازدواج به سبک ایرانی» را بازی کردم. خدا رحمت کند آقای علی معلم را که تهیه کننده فیلم بود. خیلی ها به من تهاجم. از وزیر ارشاد بگیر تا بقیه.گفتم من به این حرف اعتقاد دارم. چرا ناراحت می شوید که یک حاحی بازار دخترش را به یک خارجی می دهد. مسلمان هم شد، سنت هم شده، چرا ناراحتید؟ ما شهامت گفتن این چیزها را از دست دادیم اما اگر چهار تا دختر و پسر ببینیم نصفه شب در خیابان دارند می رقصند فورا وسط فیلم مان می گذاریم. اصلا یک چیزی راجع به آن می سازیم. نشان دادن این چیزها راحت تر شده.

 

داریوش ارجمند متولد ۱۳۲۳ در مشهد است و فعالیت هنری خود را از اواسط دهه ۴۰ آغاز کرده است.

 

ویدئوی بخش هایی از صحبت های داریوش ارجمند که در گفتگو با تی وی پلاس انجام شده را در تریبون هنر ببینید

 

گفگتو از مینو فلاحی

دانلود ویدیو

تاریخ انتشار :۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۰

برچسب‌ها:
مطالب مرتبط



شما هم یک دیدگاه ارسال کنید
 

نام




یادداشت آرشیو

  • امیر جدیدی
    به بهانه تولّدش
    امیر جدیدی؛ یک سر و گردن بالاتر
    یادداشت سید محمد کاظمی

    تریبون هنر: امیر جدیدی یکی از بی سر و صدا ترین سوپر استارهای سینمای ایران است. او تمام تمرکزش را روی مسیری گذاشته که مقصد آن برای خیلی ها آرزوست. فیلم به فیلم بهتر می شود و به قول معروف “گاف” هم نمی دهد! نیازی به تلاش برای اثبات این […]

  • تک خال در حفره

    تریبون هنر _ بابک صحرایی: تک خال در حفره به کارگردانی بیلی وایلدر فیلمی نوآر با بازی کرک داگلاس در نقش یک خبرنگار فرصت طلب است که طمعش او را در مسیر تلخ بی بازگشتی قرار می دهد. تک خال در حفره از یک منظر، فیلمی درباره فریب جامعه توسط […]

  • دکتر ژیواگو

    تریبون هنر: فیلم دکتر ژیواگو شکوه خیانت و اندوه است. خیانت مردم به همدیگر، حاکمیت به مردم و عاشق و معشوق به هم که همگی با شکوه درخشانی به نمایش درآمده اند. در حقیقت هم همین است. خیانت هم به اندازه عشق می تواند باشکوه باشد. منتها شکوه عشق منجر به […]

  • آزاده صمدی

    تریبون هنر: پخش قسمت های شانزدهم و هفدهم “می خواهم زنده بمانم” یکی دیگر از ویژگی های این سریال را برجسته کرد و آن هم بازی فوق العاده حامد بهداد و آزاده صمدی، رو در روی یکدیگر بود. با توجّه به اینکه قبلاً در رابطه با بهداد صحبت کرده بودیم […]

  • اسب کهر را بنگر

    تریبون هنر _ بابک صحرایی: دوراهی انتقام از دوست خائن و دشمن دیرینه: اگر در چنین موقعیتی قرار بگیریم کدام را انتخاب می کنیم؟ پایان فیلم «اسب کهر را بنگر» ساخته فرد زینه مان پاسخی به این پرسش است. شاید برای خیلی از ما پیش بیاید که به نقطه ای […]

Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad