Ad


سعید آقاخانی؛ زمین شناسِ حرفه ای / تریبون هنر

یادداشت سید محمد کاظمی

تریبون هنر _ سید محمد کاظمی: چند نفر را در سینما و تلویزیون می شناسید که هم کارگردان موفّقی باشد و هم بازیگر قابلی؟!در زمین بازی تلویزیون، سریال پرمخاطب بسازد و ایفاگر نقش اصلی اش باشد؛ در زمین بازی سینما روز به روز اهمّیت خودش را بیش از پیش بالا برده و علاوه بر پیشرفت چشمگیرش در بازیگری ، خیلی ها را چشم انتظار فعّالیت بیشترش در عرصه فیلمسازی بگذارد؟ واقعاً چند نفر در سینمای ما تا این اندازه کارشان را بلد هستند؟

“سعید آقاخانی” نامی ست که این ویژگی ها را دارد و بی شک جزو موارد استثنایی در تاریخ سینما و تلویزیون ما به حساب می آید.
آقاخانی زمینِ بازی را خیلی خوب می شناسد. در تلویزیون “ن.خ” می سازد و خودش را در مدّت زمانی کوتاه ، شانه به شانه ی سریال هایی چون “پایتخت” می کند. بدون تردید پایتختی ها فکرش را نمی کردند به این سادگی رقیبی پیدا کنند که مُهر تایید مخاطب را به دست آورده و حالا تقریباً به همان اندازه برای پخش فصل های تازه اش ، چشم انتظار دارد. پس آقاخانی کارش را در حیطه ای که البتّه به چشم برخی منتقدین چندان ارزشمند نیست ، به درستی انجام داده.

در سینما هم کمتر کسی به اندازه ی او طی سال های اخیر موفّق بوده است. هنرپیشه ای که نقطه ی پررنگ بازیگری اش تا مدّت ها ، آیتم طنز “خان دایی جان” در مجموعه “ساعت خوش” بود ، چند سالی ست به انتخاب اوّل کارگردان های صاحب نامی چون کیمیایی ، موتمن و بهرام توکّلی تبدیل شده. جالب اینجاست که کارگردان های جدّی سینما ، از آقاخانی بازی های جدّی می خواهند نه کمدی! او با ایفای یکی از همین نقش های جدّی به سیمرغ هم رسید تا “زمین شناسی” خود در بازی سینما را نیز ثابت کند.

حالا که سعید آقاخانی را داریم باید حفظش کنیم. تا جایی که می شود از حضورش استفاده ببریم و برایش راه ها را نبندیم. اجازه ندهیم تجربه ی تلخ “ستاره سوزی” ها تکرار شود. البتّه شکی نیست که آقاخانی هم باید هشیارانه عمل کند ؛ مثل همیشه!

 

نویسنده: سید محمد کاظمی

منبع: تریبون هنر

 

در صفحه اینستاگرام تریبون هنر با ما همراه باشید

تاریخ انتشار :۲۷ مهر ۱۴۰۰

برچسب‌ها:,
مطالب مرتبط



شما هم یک دیدگاه ارسال کنید
 

Notice: Undefined variable: user_ID in /home/tribune/domains/tribunehonar.com/public_html/wp-content/themes/v1/comments.php on line 92

نام




یادداشت آرشیو

  • فیوریوسا

    تریبون هنر: سال ۲۰۲۴ برای صنعت سینما با ناامیدی‌هایی در گیشه نیز همراه بود، با فیلم‌هایی که باوجود بودجه‌های کلان و انتظارهای بالا، در جذب مخاطبان ناکام ماندند و برخی از آثار بزرگ سال نه‌تنها نتوانستند هزینه‌های خود را جبران کنند، بلکه نقدهای منفی گسترده‌ای را نیز به همراه داشتند. […]

  • یک هیأت انتخاب پربحث برای فیلم فجر با نگاهی به رکورداران ۴۳ دوره

    تریبون هنر: ایسنا نوشت: معرفی اعضای هیأت انتخاب جشنواره فیلم فجر در حالی با واکنش‌های مثبت و منفی همراه بوده که هنوز مشخص نیست چه فیلم‌هایی متقاضی حضور در این رویداد شده‌اند و اگر اسامی این متقاضیان هم اعلام شود، شاید بتوان در آینده قضاوت منطقی‌تری درباره عملکرد هیأت انتخاب […]

  • فیلم زودپز؛ قدمی رو به جلو برای تمام چهره هایش

    تریبون هنر: زودپز ششمین فیلم سینمایی رامبد جوان در مقام کارگردان است. رامبد جوان به عنوان کارگردان، کارنامه قابل اعتنایی در عرصه سینما دارد. او در عمده فیلم هایی که ساخته توانسته نظر مثبت مخاطب را به خود جلب کند و فیلم هایش عمدتا ضمن موفقیت در گیشه، دارای شاخص […]

  • مرگ آلن دلون؛ روزگار سپری شدن زیبایی های ناب

    تریبون هنر _ بابک صحرایی: آلن دلون، یکی از نمادهای زیبایی جهان بود. مرگش به یادمان می رود که ما در روزگاری سپری شده زندگی می کنیم، روزگاری سپری شدن زیبایی های ناب. مرگ آلن دلون هشدار زندگی است. انگار زندگی فریاد می زند: آهای، حواست باشه. آلن دلون هم […]

  • یادداشت بابک نوری برای سعید راد
    یادداشت بابک نوری برای سعید راد
    دیگر از آن نسل طلایی کسی نمانده، جز بهروز خان

    تریبون هنر _ بابک نوری: اگر اون جوری که سینما رو به دو بخش قبل و بعد از انقلاب تقسیم می کنند نگاه کنیم خیلی از ماها با قهرمانها و ضدقهرمانهای سینمای قبل, عاشق و شیفته سینما شدیم و با اون‌ها مشق سینما کردیم … بهروزخان وثوقی ، ناصرخان ملک […]

Ad
Ad
Ad
Ad

پربازدید ترین ها