Ad


علی نصیریان: «قادر آشنا» و «مسافر آستانه» دل‌بسته هنر و تئاترند

تریبون هنر: علی نصیریان در دیدار با برگزارکنندگان چهلمین جشنواره تئاتر فجر، با تاکید بر اهمیت مدیریت فرهنگی در ارتقای تئاتر، گفت: «مدیریت فرهنگی در پروسه پیشرفت و عمق بخشیدن به هنر و تئاتر بسیار اثرگذار است و با حضور مدیرانی دل‌بسته به تئاتر، این اتفاق ممکن خواهد بود.»

به گزارش تریبون هنر، برنامه دیدار با «علی نصیریان» پیش از ظهر یکشنبه بیست و ششم دی ماه با حضور «قادر آشنا» مدیرکل هنرهای نمایشی و «حسین مسافرآستانه» دبیر چهلمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر و «وحید لک» مدیر روابط عمومی، ‌ارتباطات و تبلیغات جشنواره در منزل این هنرمند پیشکسوت برگزار شد.

در ابتدای این دیدار، حسین مسافرآستانه گزارشی از وضعیت این دوره جشنواره تئاتر فجر ارائه کرد و گفت: «فکر نمی‌کردیم که با توجه به تداوم شرایط کرونایی، امسال انقدر گروه تئاتری در کشور کار کرده باشند. به طوری که بیش از ۶۰۰ گروه متقاضی حضور در این دوره جشنواره بودند.»

قادر آشنا نیز در این دیدار از تلاش برای حمایت گروه‌های جوان و امید دادن به آنها برای ادامه کار در شرایط دشوار اقتصادی خبر داد و گفت: «با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، امسال از هزینه‌کرد بودجه در بخش‌های جنبی کاسته شده و در تلاشیم تا بزرگ‌ترین بخش بودجه این دوره از جشنواره را به کمک هزینه حمایت از گروه‌های شرکت کننده در جشنواره اختصاص دهیم.»

مدیرکل هنرهای نمایشی در ادامه با اشاره به تعداد قابل توجه هنرمندان شرکت کننده در این دوره از جشنواره به ویژه گروه‌های جوان، گفت: «خانواده تئاتر با وجود تمام سختی‌ها، تلاش می‌کند به حیات خود ادامه دهد و جشنواره تئاتر فجر نیز این تلاش‌ها و ایستادگی را ارج می‌نهد.»

آشنا همچنین خطاب به علی نصیریان گفت: «تئاتر با نگاه به اساتید و بزرگانش زنده است و نفس گرم شما می‌تواند مشوق حرکت رو به جلوی هنرمندان جوانی باشد که تازه قدم در راه تئاتر گذاشته‌اند و پیام شما را برای ادامه این مسیر سرلوحه کار قرار دهند.»

در ادامه علی نصیریان خطاب به جوان‌های شرکت کننده در جشنواره گفت: «من درود می‌فرستم به همه جوان‌ها و هنرمندانی که برای هنر تئاتر تلاش می‌کنند؛ برای تئاتری که از بخش‌های زیبا، تاثیرگذار و دل‌نشین هنر است. یک هنر منحصر به فرد و تکثیر نشدنی است؛ یک آیین است که در آن یک انسان مقابل انسانی دیگر قرار می‌گیرد تا مسائل و مصایب و گرفتاری‌هایش را عریان کند، بشکافد و مقابل انسان دیگری جراحی کند. همه این‌ زخم‌ها در تئاتر باز می‌شود؛ بنابراین تئاتر یک هنر زنده است.»

این هنرمند پیشکسوت تئاتر، سینما و تلویزیون تاکید کرد: «شما یک کار غیر قابل تکثیر و بسیار انسانی انجام می‌دهید؛ چراکه انسان را مقابل انسان جراحی می‌کنید.»

نصیریان ادامه داد: «شما کسانی هستید که با نگاه و سواد و انرژی تازه وارد عرصه تئاتر شدید و برخی از شما بسیار خوب درخشیدید و کار کردید. حتی اگر پنج اثر در خور توجه از بین ۶۰۰ گروه متقاضی در جشنواره تئاتر فجر بیرون بیاید، بُرد با جشنواره است چراکه خلاقیت مقوله ساده‌ای نیست. این جشنواره با وجود تمام مشکلات کشور، فرصتی در مسیر پیشرفت شماست؛ امیدوارم این رویداد کمکی باشد تا بتوانید خلاقیت‌های خود را به نمایش بگذارید.»

او همچنین با تاکید بر اهمیت مدیریت فرهنگی و نقش آن در ارتقای یک جشنواره، گفت: « از پیش از انقلاب تا امروز، مدیرانی بوده‌اند که اصلا تئاتر را دوست نداشتند. اما برخی دیگر، عاشق تئاتر و هنر بودند و آن را ارتقا دادند. آقای قادر آشنا و آقای مسافرآستانه جزو دسته دوم هستند؛ چراکه دل‌بسته هنر و تئاترند.»

نصیریان تصریح کرد: «مدیریت فرهنگی در پروسه پیشرفت و عمق بخشیدن به هنر و تئاتر بسیار اثرگذار است و با حضور مدیرانی دل‌بسته به تئاتر، این اتفاق ممکن خواهد بود.»

در پایان این دیدار، نسخه‌ای از پرتره علی نصیریان با عکسی از مهدی آشنا به این هنرمند اهدا و نسخه‌ای دیگر توسط این هنرمند امضا شد تا در دبیرخانه جشنواره تئاتر فجر قرار بگیرد.

 

در صفحه اینستاگرام تریبون هنر با ما همراه باشید

تاریخ انتشار :۲۷ دی ۱۴۰۰

برچسب‌ها:, , ,
مطالب مرتبط



شما هم یک دیدگاه ارسال کنید
 

نام




یادداشت آرشیو

  • مینی سریال «بچه گوزن»؛ روایت هیجان انگیز یک رابطه سادومازوخیسمی

    تریبون هنر _ بابک صحرایی: سریال «بچه گوزن» داستان واقعی یک رابطه سادومازوخیسمی (آزارگری و آزارخواهی) است. مرد و زن هر دو گرفتار این بیماری روانی اند با این تفاوت که مرد ظاهری عادی و معمولی دارد اما به اندازه زن که رفتارش بیانگر آشفتگی روحی اش است، بیمار است. […]

  • نگاهی به تاثیر آیین و هنر مردمی در آثار سینمایی و نمایشی
    بهرام بیضایی، ناصر تقوایی و عباس کیارستمی با تعزیه ایرانی چه کردند

    تریبون هنر: تعزیه، این هنر عامه یکی از عمیق‌ترین هنرهای ایرانی است که در دوره مدرن توجه بسیاری از هنرمندان تراز را در شیوه‌های مختلف هنری به خود جلب کرده است، از جمله آن هنرمندان در سینما حداقل سه سینماگر با نوشتن و یا ساختن و یا الگوگرفتن از پیشنهادهای […]

  • یادداشت حامد حنیفی درباره نمایش مرگ با طعم نسکافه: بی اختیار اشک می‌ریختیم

    تریبون هنر: حامد حنیفی در یادداشتی درباره نمایش «مرگ با طعم نسکافه» به کارگردانی بابک صحرایی نوشت: من و اکثریت قریب به اتفاق حضار بی اختیار اشک می‌ریختیم. به گزارش تریبون هنر، حامد حنیفی، آهنگساز برجسته موسیقی ایران و منتقد موسیقی در یادداشتی درباره نمایش مرگ با طعم نسکافه نوشت: […]

  • بابک جهانبخش مرگ با طعم نسکافه به کارگردانی بابک صحرایی

    تریبون هنر: بابک جهانبخش، خواننده برجسته و توانمند موسیقی ایران، یادداشتی را درباره نمایش «مرگ با طعم نسکافه» به کارگردانی بابک صحرایی منتشر کرد. به گزارش تریبون هنر، بابک جهانبخش در یادداشت خود درباره نمایش «مرگ با طعم نسکافه» و بابک صحرایی ر صفحه اینستاگرامش نوشت: بابک صحرایی فارغ از […]

  • رضا صادقی در مرگ با طعم نسکافه

    تریبون هنر: رضا صادقی در یادداشتی درباره نمایش مرگ با طعم نسکافه به نویسندگی و کارگردانی بابک صحرایی نوشت: رفتم چون رفیقم رو ذوست دارم و دعوتش برام محترم بود اما شگفت زده شدم به گزارش تریبون هنر، رضا صادقی خواننده برجسته و مولف موسیقی ایران در یادداشتی به تحلیل […]

Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad