Ad


نقد سریال بی گناه (The Innocent): تقاص گذشته های پنهان کرده

یادداشت بابک صحرایی

تریبون هنر _ بابک صحرایی: مینی سریال اسپانیایی بی گناه از بهترین سریال های معمایی جنایی یک سال اخیر است

فیلمنامه بی گناه (The Innocent) مهم ترین برگ برنده این سریال است. سلسله حوادث داستان در هر قسمت از زاویه دید یکی از شخصیت ها روایت می شود و پیش می رود و تعلیق هوشمندانه سریال با شخصیت پردازی پرسوناژها گسترش یافته و سپس گره گشایی می شود.

 

بی گناه داستان گذشته های پنهان کرده انسان هاست. داستان تاثیرات مخرب و زندگی سوز اشتباه های کوچک آدم های معمولی است. اشتباه هایی که در لحظه رخ دادن شاید مهم نباشند اما در گذر زمان مثل یک غده سرطانی تمام زندگی انسان را احاطه کرده و نابود می کنند.

 

در خلال روایت داستان نقدی هم بر فساد جاری در بدنه حاکمیت اسپانیا صورت می گیرد. نقدی اصولی و کنکاش گرایانه که نشان می دهد فساد اخلاقی چگونه می تواند در بطن جامعه گسترش یابد و توسط حاکمیت پشتیبانی شود.

 

اوریول پائولو کارگردانی این سریال را بر عهده داشته است. او ساخت فیلم بسیار خوب مهمان ناخوانده (The Invisible Guest) را نیز در کارنامه هنری اش دارد و بی گناه را نیز با بخش زیادی از عوامل همین فیلم ساخته است.

 

اسپانیا در سال های اخیر در ساخت فیلم و سریال رشد چشمگیری داشته و بعد از موفقیت سریال سرقت پول (Money Heist) حالا با سریال هشت قسمتی بی گناه، سریال خوب دیگری را به لیست بهترین سریال های سال های اخیر اضافه کرده است

 

مشخصات سریال

کارگردان: اوریول پائولو

فیلمنامه: جورج والیهو و ویلیام کلوآ براساس رُمانی با همین نام نوشته‌ی هارلان کوبن

محصول: نتفلیکس ۲۰۲۲

بازیگران: ماریو کاساس، ائورا گریدو، خوزه کرونادو، الکساندرا جیمنز

تعداد قسمت ها: ۸

IMDB: امتیاز ۷٫۹

 

نویسنده: بابک صحرایی

 

نقد سریال بی گناه (The Innocent): تقاص گذشته های پنهان کرده

 

نقد سریال بی گناه (The Innocent): تقاص گذشته های پنهان کرده

 

بیشتر بخوانید:

بهترین سریال های خارجی که کمتر دیده شده اند

بهترین مینی سریال های خارجی

در صفحه اینستاگرام تریبون هنر با ما همراه باشید

تاریخ انتشار :۸ تیر ۱۴۰۱

برچسب‌ها:, , ,
مطالب مرتبط



شما هم یک دیدگاه ارسال کنید
 

نام




یادداشت آرشیو

  • ناصرالدین‌شاه؛ دستاویز جدید ساسی‌مانکن برای وایرال شدن

    تریبون هنر: هدیه عید امسال «ساسی‌مانکن» به طرفدارانش قطعه‌ای است به سیاق آهنگ‌های پنج سال گذشته‌اش، مملو از تکیه‌کلام‌های بی‌پروای جنسی که این روزها با توسل به گریم‌های مشابه دو شخصیت تاریخی و ساخت کلیپی بی‌ربط به آنچه می‌خواند، در حال دست به دست شدن در فضای مجازی است.   […]

  • نگاهی به فیلم «دروغ‌های زیبا» ساختۀ مرتضی آتش‌زمزم

    تریبون هنر: فیلم «دروغ‌های زیبا» در بازتاب همزیستی فرهنگی میان دو خانوادۀ مسلمان و بودایی، جاذبۀ خاص خودش را دارد و در روایت آن موفق بوده است. این همزیستی و دوستی و نزدیکی تا جایی است که شاید مدت‌ها متوجه نشویم، این دو خانواده از دو کیش و آیین متفاوت‌اند. […]

  • برای سالروز تولد علی نصیریان: هزارچهره در بازیگری، یک چهره برای مردم

    تریبون هنر: علی نصیریان به مرد هزار چهره شهره است و همچنان می‌تواند شما را با ذوق و هنرش غافلگیر کند اما پای مردم که به میان بیاید، نشان داده فقط یک چهره دارد؛ در کنار مردم اما نه با جنجال و هیاهو. به گزارش تریبون هنر، امروز، ۱۵ بهمن […]

  • چرا اسکار روی نام «دی کاپریو» خط قرمز کشید؟

    تریبون هنر: لئوناردو دی‌کاپریو در اسکار امسال مورد بی توجهی کامل قرار گرفته است. آن هم در دوره ای که در فیلمی از مارتین اسکورسیزی به ایفای نقش پرداخته. از سوی دیگر کریستوفر نولان با «اوپنهایمر» یک گام دیگر به فتح جوایز اسکار نزدیک شد.همانطور که پیش‌بینی می‌شد «اوپنهایمر» با […]

  • نگاهی به فصل دوم سریال «مستوران»؛ وقتی اسطوره جذاب می‌شود

    تریبون هنر: سریال «مستوران» با روایتی جادویی از داستانی اسطوره‌ای ساخته شده است،‌ سریالی که این روزها فصل دومش از شبکه یک سینما در حال پخش بوده و یک داستان کهن را دستمایه جذب مخاطب کرده است. همیشه بشر قصه‌های افسانه‌ای جذاب بوده‌اند. گواه این ادعا انبوه آثار ادبی به […]

Ad
Ad
Ad