Ad


نقد سریال افعی: داستان واقعی یکی از جذاب ترین قاتل های جهان

به قلم بابک صحرایی

تریبون هنر _ بابک صحرایی: مینی سریال افعی (The Serpant) درباره چارلز سوبراج، یکی از عجیب ترین و کاریزماتیک ترین قاتل های سریالی جهان است. رزمی کار خوش تیپ و به قول برخی افسونگر، که استاد تغییر چهره و جعل اسناد بود و در دهه هفتاد میلادی، ده ها نفر را به قتل رساند و هیچ وقت هم تعداد دقیق قتل هایش مشخص نشد.

 

افعی با قصه واقعی جذاب، فیلمبرداری عالی، طراحی صحنه و لباس عالی، موسیقی خوب و بازی های خوب، سریالی دیدنی است که البته ایرادهای مهمی هم دارد. یکی از ایرادهایش روایت غیرخطی آن است که منطق مناسبی ندارد و گاهی اوقات باعث افت سریال می شود. همچنین بازی ضعیف بعضی بازیگرهای نقش های فرعی که هم اندازه بازی خوب طاهر رحیم، بازیگر نقش سوبراج نیست. با این وجود افغی، سریال جنایی خوبی است که واقعی بودن داستان عجیبش، جذابیتش رو دو چندان کرده

 

چارلز سوبراج (که هنوز زنده است)، قاتلی جامعه ستیز و خودشیفته است که در دهه هفتاد از یک سو از هیپی ها متنفر بوده و از سوی دیگر از طبقه به اصطلاح بورژوازی و سرمایه دار نفرت داشته و افراد زیادی از این دو طیف را به قتل رسانده. او در عین حال مردی بسیار جذاب و کاریزماتیک بوده تا جایی که در ۶۴ سالگی درون زندان دختری ۲۰ ساله اهل نپال را شیفته و عاشق خود کرده و بعد درون زندان با او ازدواج می کند.

 

او یک فرانسوی دو رگه (ویتنامی هندی) که به خاطر تبعیض نژادی جاری در اروپای دهه ۶۰ و ۷۰، دچار عقده حقارت و خود کم بینی می شود و بر اساس تحقیقات، او یک روانی نبوده بلکه قاتل خونسردی که به خاطر عقده ها و طمعش، آدم می کشته

 

بعد از پخش سریال افعی، گزارشگری به‌نام اندرو انتونی به سراغ سوبراج می رود و نظر او را درباره این سریال می پرسد. او می گوید که این سریال توانسته چهره ترسناک او و شخصیت مبهمش را به تصویر بکشد. اما نتوانسته خصوصیاتی مانند هوش، جذبه و خودشیفتگی‌ او را به‌درستی نشان دهد.

 

نویسنده: بابک صحرایی

 

بیشتر بخوانید:

نقد سریال بی گناه (The Innocent): تقاص گذشته های پنهان کرده

بهترین سریال های خارجی که کمتر دیده شده اند

بهترین مینی سریال های خارجی: نقد و معرفی به قلم بابک صحرایی

 

در صفحه اینستاگرام تریبون هنر با ما همراه باشید

تاریخ انتشار :۱۱ تیر ۱۴۰۱

برچسب‌ها:, ,
مطالب مرتبط



شما هم یک دیدگاه ارسال کنید
 

نام




یادداشت آرشیو

  • نقد فیلم «زالاوا»؛ هوشمندانه و آگاه / یادداشت بابک صحرایی

    تریبون هنر _ بابک صحرایی: زالاوا، اولین فیلم بلند ارسلان امیری، فیلم خوب و خوش ساختی است. از نظر فیلمبرداری، طراحی صحنه و لباس و تدوین و موسیقی بسیار خوب است. فیلمنامه فکر شده و خوبی دارد و بازیگرهایش بسیار توانمند ظاهر شده اند. زالاوا نقد جامعه شناسانه و روانشناختی […]

  • امیر مقاره: ببخشید که برای امرار معاش شغل شریف پیک موتوری را انتخاب کردم

    تریبون هنر: امیر مقاره با انتشار یادداشتی، به صحبت های یک شخصی که در برنامه ای اینترنتی به پیک موتوری بودن او در گذشته انتقاد کرده بود پاسخ داد. به گزارش تریبون هنر، روز گذشته شخصی در یک برنامه اینترنتی، ضمن انتقاد به خوانندگی امیر مقاره در کنسرت هایش، عنوان […]

  • نقد سریال افعی: داستان واقعی یکی از جذاب ترین قاتل های جهان

    تریبون هنر _ بابک صحرایی: مینی سریال افعی (The Serpant) درباره چارلز سوبراج، یکی از عجیب ترین و کاریزماتیک ترین قاتل های سریالی جهان است. رزمی کار خوش تیپ و به قول برخی افسونگر، که استاد تغییر چهره و جعل اسناد بود و در دهه هفتاد میلادی، ده ها نفر […]

  • نقد سریال بی گناه (The Innocent): تقاص گذشته های پنهان کرده

    تریبون هنر _ بابک صحرایی: مینی سریال اسپانیایی بی گناه از بهترین سریال های معمایی جنایی یک سال اخیر است فیلمنامه بی گناه (The Innocent) مهم ترین برگ برنده این سریال است. سلسله حوادث داستان در هر قسمت از زاویه دید یکی از شخصیت ها روایت می شود و پیش […]

  • مرضیه برومند و طعنه به بوسه نوید محمدزاده و فرشته حسینی

    تریبون هنر: مرضیه برومند با انتشار یادداشتی از مشکلات پیش آمده برای سریال «شهرک کلیله و دمنه» و نمایشی به تهیه کنندگی نوید محمدزاده گلایه کرد. مرضیه برومند در یادداشتی که در صفحه اینستاگرامش منتشر کرده نوشته است: نوید محمدزاده . فرشته حسینی زن و شوهری هنرمند و جوان و […]

Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad