Ad


اسپیلبرگ به تام کروز: تو با «تاپ گان: ماوریک» هالیوود را نجات دادی

تریبون هنر: استیون اسپیلبرگ به تام کروز گفت تو هالیوود را نجات دادی و فیلم جدیدت هم ممکن است ناجی کل صنعت سینما بوده باشد.

در مهمانی نهار نامزدهای امسال اسکار که استیون اسپیلبرگ و تام کروز هم حضور داشتند، این فیلمساز موفق از بازیگر سرشناس هالیوود تمجید کرد.

استیون اسپیلبرگ در این مراسم بعد از به آعوش کشیدن تام کروز به او گفت: «تو هالیوود را نجات دادی و شاید پخش سینمایی فیلم ها را نجات داده باشی. جدی می گویم. «ماوریک» شاید کل صنعت نمایش فیلم در سالن های سینما را نجات داده باشد.»

 

اسپیلبرگ و کروز که با فیلم‌های «فابلمن‌ها» و «تاپ گان: ماوریک» در رقابت اسکار امسال حضور دارند پیشتر در ۲ فیلم «گزارش اقلیت» و «جنگ دنیاها» با هم همکاری کرده بودند.

 

در ویدیویی که توسط کارتیکی گونسالوس کارگردان «چه کسی می‌تواند به بچه فیل‌ها نه بگوید!» که برای فیلمش نامزدی بخش بهترین مستند کوتاه را کسب کرده به اشتراک گذاشته شد؛ اسپیلبرگ در حال صحبت با تام کروز به وی می‌گوید: تو هالیوود را نجات دادی و ممکن است توزیع سینمایی را هم نجات داده باشی.

اسپیلبرگ در ادامه افزوده: جدی می‌گویم، «تاپ گان: ماوریک» ممکن است کل صنعت سینما را نجات داده باشد.

 

«تاپ گان: ماوریک» پس از «مرد عنکبوتی: راهی به خانه نیست» دومین فیلمی بود که پس از پاندمی کرونا در باکس‌آفیس جهانی بیش از یک میلیارد دلار فروش کرد. «مارویک» با فروش ۱.۴۸ میلیارد دلاری، یازدهمین فیلم پرفروش تاریخ سینمای جهان (بدون تعدیل نرخ تورم) است و با فروش ۷۱۸ میلیون دلار پنجمین فیلم پرفروش همه دوران در آمریکا شده است.

هرچند «راهی به خانه نیست» فروش بیشتری را ثبت کرد اما این فیلم مارول با حضور ۳ نسل از بازیگران مرد عنکبوتی اکران شد. گرچه «ماوریک» هم یک دنباله سینمایی برای فیلم «تاپ گان»‌ سال ۱۹۸۶ است، اما موفقیت فیلم از پیش روشن نبود و تشویق مردم موجب ادامه موفقیت فیلم شد و ماه‌ها در گیشه به اکران خود ادامه داد. پارامونت هم گفته است تماشاگرانی که بارها به تماشای فیلم «ماوریک» رفتند موجب فروش بالای آن شدند. تا چهارمین آخر هفته اکران این فیلم در سینماهای آمریکای شمالی ۱۶ درصد از تماشاگران بیش از یک بار و ۴ درصد آنها ۳ بار یا بیشتر فیلم را در سینما تماشا کرده بودند.

در نهار اسکار از حضور تام کروز استقبال زیادی شد و به جز اسپیلبرگ، چهره‌های دیگری چون برندان گلیسون، پل مسکال، باز لورمن، میشل یئو، آستین باتلر و خیلی‌های دیگر به سراغ وی رفتند تا مطمئن شوند عکسی مشترک از آنها گرفته می‌شود.

«تاپ گان: ماوریک» نامزد ۶ جایزه اسکار شده و «فابلمن‌ها» ۷ نامزدی کسب کرده است.

مراسم اسکار ۱۲ مارس(۲۱ اسفند) برگزار می‌شود.

تاریخ انتشار :۲۷ بهمن ۱۴۰۱

برچسب‌ها:, , ,
مطالب مرتبط



شما هم یک دیدگاه ارسال کنید
 

نام




یادداشت آرشیو

  • با رکوردداران کنسرت موسیقی در سال ۱۴۰۲ آشنا شوید

    تریبون هنر: هنوز یک‌ماه از سال جدید نگذشته که قیمت بلیت‌های موسیقی ۱۰۰هزار تومان گران‌تر شده و بلیت کنسرت‌ها نزدیک به ۹۰۰هزار تومان به‌خصوص در کنسرت‌های پاپ دیده می‌شود. در دیگر شهرها هم قیمت بلیت‌ها تا سقف ۶۰۰هزار تومان به فروش می‌رسد که سقف قیمت در سال گذشته به ۵۰۰هزار […]

  • رضا داودنژاد، «مصائب شیرین»، کات!

    تریبون هنر: مخابره خبر درگذشت رضا داودنژاد در شامگاه ۱۳ فروردین ماه در حالی که چند سال قبل در چنین روزی خبر درگذشت جمشید مشایخی را مخابره کردیم، آنقدر سخت بود که برای انتشارش تامل کردیم، به چند نفر زنگ زدیم، فکر می‌کردیم دروغ ۱۳ فروردین ماه است اما گویا […]

  • ماجرای یک پرونده‌ رازآلود در «بی‌بدن»/ قصه دختری که جنازه ندارد

    تریبون هنر: فیلم «بی‌بدن» اولین تجربه سینمایی مرتضی علیزاده به نویسندگی کاظم دانشی است که به موضوع جنجالی قتل یک دختر و ماجراهای پس از آن در روایتی مشابه فیلم «علفزار» می‌پردازد. در قالب سلسله گزارش‌هایی با عنوان «پیشنهاد نوروزی خبرگزاری مهر» به مخاطبان سینما» به معرفی فیلم‌های اکران نوروزی […]

  • کدام فیلم ها در سینمای ۱۴۰۲ توقعات را برآورده نکرده؟

    تریبون هنر: ایرنا نوشت: سال ۱۴۰۲ سالی غیرقابل پیش‌بینی برای گیشه سینماها بود. سالی که اخبار فروش ۱۰۰۰میلیاردی تمام سینما را گرفته بود و در این بین فیلم‌هایی آمدند و رفتند که هیچ‌کس متوجه آن‌ها نشد. از دومین فیلم کارگردان فسیل گرفته تا کمدی ویلای ساحلی که توقع‌ها را نسبت […]

  • از مایکل جکسون تا پسر بروسلی: کشف چیزهای عجیب در جسد سلبریتی‌ها

    تریبون هنر: از مایکل جکسون و رابین ویلیامز و پسر بروسلی تا هیث لجر و دختر الویس پریسلی، سلبریتی های محتلفی بوده اند که سرنوشت تراژیکی داشته‌اند؛ اما بررسی‌های پس از مرگشان از نکات غافلگیر کننده‌ای در خصوص مرگ آن‌ها پرده برداشته است.   مرگ همیشه اتفاقی غم انگیز است، بخصوص […]

Ad
Ad
Ad
Ad
Ad