Ad

بعد از 40 سال افشا شد

محمدعلی کلی، آل پاچینو و داستین هافمن قرار بوده نقش «سوپرمن» را بازی کنند

در چهلمین سالگرد اکران سوپرمن فاش شد

تریبون هنر: تهیه‌کننده فیلم «سوپرمن» در چهلمین سالگرد ساخت این فیلم سینمایی محبوب؛ از بازیگرانی نام برد که گزینه اصلی بازی در نقش سوپرمن در سال ۱۹۷۸ بودند.

«ایلیا سالکیند» تهیه‌کننده فیلم «سوپرمن» همزمان با چهلمین سالگرد ساخت اولین قسمت از این فیلم ابرقهرمانی در سال ۱۹۷۸اعلام کرد که «محمد علی کلی» بوکسور معروف آمریکایی از جمله چهره‌هایی بود که در آن سال برای بازی در نقش سوپرمن در نظر گرفته شده بود.

«سالکیند» همچنین عنوان کرد در آن سال یکی از شروط کمپانی دی‌سی کامیکس این بود که فهرستی از بازیگران مورد نظر برای بازی در نقش سوپرمن به آنها ارائه دهم تا آنها تایید کنند و من این فهرست را به آنها دادم. در این فهرست «آل پاچینو» و «داستین هافمن» نیز حضور داشتند که هر دو برای بازی در نقش سوپرمن تایید شدند.

بازی «محمد علی کلی» نیز در این نقش چندان دور از ذهن نبود اما «کِلی» در همان سال قهرمان سنگین‌وزن بوکس جهان شد و در یک کامیک‌بوک (کتاب مصور) با بتمن برای نجات زمین در مقابل بیگانگان در یک تیم قرار گرفت.

این تهیه‌کننده هالیوودی همچنین توضیح داد که انتخاب بازیگران در آن زمان بسیار پیچیده بود و تایید کمپانی دی‌سی کامیکس نه تنها برای بازیگران بلکه برای طراحی صحنه و لباس‌ها نیز نیاز بود. کمپانی دی‌سی کامیکس از یک سو بسیار از شخصیت سوپرمن محافظت می‌کرد و از سوی دیگر خیلی در جریان واقعیت نبودند چرا که گرچه «داستین هافمن» بازیگر فوق‌العاده‌ای است اما فکر نمی‌کنم می‌توانست یک سوپرمن خوب باشد.

سرانجام «هافمن» برای بازی در نقش «لکس لوتر» ضدقهرمان اصلی فیلم سوپرمن انتخاب شد ولی او بدون هیچ توضیحی این نقش را نپذیرفت و در نهایت «جین هکمن» این نقش را بازی کرد.

فیلم «سوپرمن» در تاریخ ۱۵ دسامبر ۱۹۷۸ اکران شد و فیلمسازانی چون «کریستوفر نولان» همواره از آن به عنوان منبع الهام یاد می‌کنند.

«سوپرمن» در آن سال ۱۳۴ میلیون دلار در گیشه جهانی فروخت که معادل ۱.۱ میلیارد دلار امروزی است.

 

تاریخ انتشار :۲۵ آذر ۱۳۹۷

برچسب‌ها:, , , ,
مطالب مرتبط



شما هم یک دیدگاه ارسال کنید
 

نام




یادداشت آرشیو

  • مینی سریال «بچه گوزن»؛ روایت هیجان انگیز یک رابطه سادومازوخیسمی

    تریبون هنر _ بابک صحرایی: سریال «بچه گوزن» داستان واقعی یک رابطه سادومازوخیسمی (آزارگری و آزارخواهی) است. مرد و زن هر دو گرفتار این بیماری روانی اند با این تفاوت که مرد ظاهری عادی و معمولی دارد اما به اندازه زن که رفتارش بیانگر آشفتگی روحی اش است، بیمار است. […]

  • نگاهی به تاثیر آیین و هنر مردمی در آثار سینمایی و نمایشی
    بهرام بیضایی، ناصر تقوایی و عباس کیارستمی با تعزیه ایرانی چه کردند

    تریبون هنر: تعزیه، این هنر عامه یکی از عمیق‌ترین هنرهای ایرانی است که در دوره مدرن توجه بسیاری از هنرمندان تراز را در شیوه‌های مختلف هنری به خود جلب کرده است، از جمله آن هنرمندان در سینما حداقل سه سینماگر با نوشتن و یا ساختن و یا الگوگرفتن از پیشنهادهای […]

  • یادداشت حامد حنیفی درباره نمایش مرگ با طعم نسکافه: بی اختیار اشک می‌ریختیم

    تریبون هنر: حامد حنیفی در یادداشتی درباره نمایش «مرگ با طعم نسکافه» به کارگردانی بابک صحرایی نوشت: من و اکثریت قریب به اتفاق حضار بی اختیار اشک می‌ریختیم. به گزارش تریبون هنر، حامد حنیفی، آهنگساز برجسته موسیقی ایران و منتقد موسیقی در یادداشتی درباره نمایش مرگ با طعم نسکافه نوشت: […]

  • بابک جهانبخش مرگ با طعم نسکافه به کارگردانی بابک صحرایی

    تریبون هنر: بابک جهانبخش، خواننده برجسته و توانمند موسیقی ایران، یادداشتی را درباره نمایش «مرگ با طعم نسکافه» به کارگردانی بابک صحرایی منتشر کرد. به گزارش تریبون هنر، بابک جهانبخش در یادداشت خود درباره نمایش «مرگ با طعم نسکافه» و بابک صحرایی ر صفحه اینستاگرامش نوشت: بابک صحرایی فارغ از […]

  • رضا صادقی در مرگ با طعم نسکافه

    تریبون هنر: رضا صادقی در یادداشتی درباره نمایش مرگ با طعم نسکافه به نویسندگی و کارگردانی بابک صحرایی نوشت: رفتم چون رفیقم رو ذوست دارم و دعوتش برام محترم بود اما شگفت زده شدم به گزارش تریبون هنر، رضا صادقی خواننده برجسته و مولف موسیقی ایران در یادداشتی به تحلیل […]

Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad