Ad


عنکبوت مقدس با بازی زهرا امیرابراهیمی کمترین امتیاز را از لوموند و تایم گرفت

تریبون هنر: فیلم سینمایی «عنکبوت مقدس» با بازی زهرا امیرابراهیمی ساخته علی عباسی نخستین نمایش جهانی خود را در بخش مسابقه هفتاد و پنجمین جشنواره فیلم کن تجربه کرد.

 

به گزارش تریبون هنر، علی عباسی کارگردانی ایرانی-دانمارکی که در سال ۲۰۱۸ با فیلم «مرز» جایزه نوعی نگاه کن را به خود اختصاص داد، امسال با فیلم فارسی‌زبان «عنکبوت مقدس» پا به جشنواره کن گذاشته و این فیلم سینمایی که محصول مشترک دانمارک، آلمان، سوئد و فرانسه است در نخستین نمایش خود در بخش مسابقه اصلی جشنواره در سالن گرند لومیر به روی پرده رفت و با واکنش مثبت منتقدان همراه شد.

این فیلم سینمایی از ۲۲ تا ۲۵ می (۱ تا ۴ خرداد) در پنج نوبت در جشنواره کن به نمایش گذاشته می‌شود.

 

«عنکبوت مقدس» با بازی زهرا امیرابراهیمی که در کشور اردن فیلمبرداری شده با بازی مجموعه‌ای از بازیگران ایرانی از جمله زهرا امیر ابراهیمی همراه است و روایتگر داستان واقعی سعید حنایی یک قاتل زنجیره‌ای زنان در مشهد است که در سال‌های ۱۳۷۹ و ۱۳۸۰ شمسی، ۱۶ زن را به قتل رساند و در نهایت در ۲۸ فروردین ۱۳۸۱ در مشهد اعدام شد.

 

«تیم رابی» و «رابرت کالین» منتقدان سینمایی نشریه تلگراف به همراه «آنتون دولین» از سایت خبری «مندوزا» روسیه، چهار ستاره کامل را به فیلم «عنکبوت مقدس» در جدول منتقدان اسکرین اختصاص دادند و «پیتر بردشاو» منتقد ارشد سینمایی گاردین هم دو ستاره به ساخته علی عباسی اختصاص داد.

 

منتقدان روزنامه لوموند و مجله تایم هر یک با دادن یک ستاره، کم‌ترین امتیاز را برای این فیلم جنایی درباره یک قاتل سریالی اختصاص داند و «میشل سیمن» از مجله سینمایی پوزتیف فرانسه هم نمره متوسط (دو ستاره) به این فیلم داد.

«عنکبوت مقدس» در مجموع نمره ۲.۲ (از ۴) را در جدول منتقدان اسکرین در جشنواره کن کسب کرده است

 

علی عباسی در گفتگو با ورایتی درباره فیلمش می‌گوید: ایده ساخت زمانی در ذهنم شکل گرفت که یک قاتل سریالی در مشهد دستگیر و دادگاهی شد اما ناگهان عده‌ای شروع به تشویق این مرد به عنوان قهرمان کردند. بخشی از رسانه‌های محافظه‌کار ایران نیز او را تشویق می‌کردند و این زمانی بود که برای من جالب شد که چرا کسی فکر می کند او یک قهرمان است؟»

 

اگرچه «عنکبوت مقدس» یک فیلم ایرانی است، اما در ایران فیلمبرداری نشد، زیرا اجازه فیلمبرداری آن در کشور داده نشده است و در نهایت فیلم در کشور اردن، مقابل دوربین رفته است.

عباسی «عنکبوت مقدس» مضمون فیلمش را «زن ستیزی» توصیف کرد و ابراز امیدواری کرد که این فیلم یکی از معدود فیلم‌های ایران باشد که نگاهی نسبتاً واقعی به جامعه دارد.

 

در صفحه اینستاگرام تریبون هنر با ما همراه باشید

تاریخ انتشار :۳ خرداد ۱۴۰۱

برچسب‌ها:, , ,
مطالب مرتبط



شما هم یک دیدگاه ارسال کنید
 

نام




یادداشت آرشیو

  • نقد فیلم علف زار: خوش ساخت و تحسین برانگیز / یادداشت بابک صحرایی

    تریبون هنر _ بابک صحرایی: علف زار به کارگردانی کاظم دانشی از معدود فیلم های خوبی است که در سال های اخیر ساخته شده. در دوران ضعف فیلمنامه و بی قصه بودن و باری به هر جهت بودن مضامین، فیلمنامه خوبی دارد که ضمن پرداختن شجاعانه به بخشی از معضلات […]

  • عنکبوت مقدس؛ ناگفته هایی از چگونگی تولید و حواشی

    تریبون هنر: عنکبوت مقدس به کارگردانی علی عباسی پس از نمایش در جشنواره کن، حواشی بسیاری را ایجاد کرده و عمده این حواشی به دلیل زاویه دید جاری در فیلم است. برداشت برآمده از فیلم این چنین است که قتل های زنجیره ای سعید حنایی مربوط به نگرش مذهبی جاری […]

  • لامینور؛ تکامل فلسفی موسیقی در سینمای داریوش مهرجویی
    لامینور؛ تکامل فلسفی موسیقی در سینمای داریوش مهرجویی
    یادداشت بابک صحرایی در مجله فیلم امروز

    تریبون هنر _ بابک صحرایی: شوپنهاور موسیقی را عالی ترین نوع هنری می داند که نیازی به حمایت اشکال دیگر هنری ندارد. او می گوید موسیقی را نمی توان به زبان یا قلم بازگفت. باید شنید و آزمود. پیش تر از شوپنهاور و شیفتگی اش به موسیقی، افلاطون اولین فیلسوفی […]

  • فیلم «تاپ گان: ماوریک» و زمینه سازی امریکا برای حمله هسته ای به ایران

    تریبون هنر: محمدعلی آهنگران درباره فیلم «تاپ گان؛ ماوریک» در استوری ایسناگرامش نوشت: «این فیلم خوش ساخت با بازی تام کروز ماجرای حمله موفقیت آمیز نیروی هوایی امریکا به تاسیسات هسته ای یک کشوری است. این تاسیسات در منطقه ای دقیقا شبیه منطقه فردو قرار دارد. به گمان من این […]

  • زهرا امیرابراهیمی در فرش قرمز کن

    تریبون هنر: رضا صائمی، نویسنده و منتقد، امروز بعد از حضور زهرا امیرابراهیمی در جشنواره کن نوشت: این حضور باشکوه جلوه می کند وقتی از گذر آن خاطرات و مخاطرات، اشک ها به لبخندها بدل می شود … جضورش بر فرش قرمز کن، بازگشت به عرش دوباره است … به […]

Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad