Ad

خطاب به گزارشگر حقوق بشر در سازمان ملل

بیانیه نمایندگان غیرمسلمان مجلس: «عنکبوت مقدس» در مسیر قرآن‌سوزی است

تریبون هنر:‌ نمایندگان ادیان الهی (غیر مسلمان) در مجلس شورای اسلامی طی بیانیه ای جسارت به ساحت قرآن کریم و همچنین اکران فیلم «عنکبوت مقدس» در جشنواره کن را محکوم کردند.

 

به گزارش تریبون هنر، نمایندگان ادیان الهی در مجلس شورای اسلامی طی بیانیه‌ای خطاب به گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل متحد تکرار بی‌شرمی‌ها و جسارت به ساحت مقدس قرآن کریم و همچنین اکران فیلم «عنکبوت مقدس» در جشنواره کن ۲۰۲۲ را محکوم کردند.

 

متن این بیانیه به شرح ذیل است:

«جناب آقای جاوید رحمان

گزارشگر محترم ویژه حقوق بشر سازمان ملل متحد

خاطره تاریخ بشر از جنایت‌ها، توهین ها و بی شرمی های زیادی آزرده است و در این میان یکی از نابخردانه ترین آنها، توهین به مقدسات و باورهای سلیم الهی است که میراث گرانبهای انبیای عظام، پاک ترین انسان های تاریخ است.

متاسفانه اخیرا شاهد تکرار این بی شرمی ها و جسارت به ساحت مقدس قرآن کریم بوده ایم که به واقع باید آن را توهین به انسانیت، پیامبران الهی و همه ارزش ها دانست.

اینگونه کینه توزی ها و نفرت پراکنی ها بدون شک نشانه ضعف و استیصال در برابر انوار تابناک هدایت الهی است که باعث جریحه دار شدن احساسات برادران و خواهران مسلمان و موحدان و باورمندان به کتب آسمانی و خدای مهربان شده است و بر همگان روشن است که راه بجایی نخواهد برد.

سیل عظیم محکومیت ها و اعلام انزجار از این اقدام شنیع نیز به روشنی نشانگر عزمی جهانی برای پاسداشت و صیانت از حرمت و کرامت ادیان الهی، کتب آسمانی و اعتقادات پاک ایمانداران و خداپرستان جهان است.

این بار نیز در جشنواره فیلم کن که تحت سیطره و فرامین دولت فرانسه برگزار می شود شاهد آن بودیم که ساخته ای نه تنها صرفا سیاسی بلکه شب نامه سخیف تصویری که ماحصل ذهن مشوش فردی ایرانی تبار و برآمده از زر استکبار است و به اعتقادات و ارزش های مسلمانان و جمعیت عظیم شیعیان جهان توهین کرده مورد توجه این جشنواره قرار گرفته است، این سیاهه تصویری با سوگیری اجتماعی، مذهبی و تحقیر باورهای آیینی مسلمانان درصدد است مسیری را رود که سلمان رشدی‌ها در آیات شیطانی و آتش زنندگان قرآن کریم رفته اند.

لذا ما نمایندگان ادیان الهی در مجلس شورای اسلامی با محکومیت چنین رفتارهای غیردینی و انسانی از سردمداران کشورهای به ظاهر خداپرست می‌خواهیم که چنانچه خواهان صلح و همزیستی سازنده ادیان و فرهنگ ها در جهان هستند به تجدید نظر اساسی در رویکردها و باورهای غلطشان دست یازند.»

 

بیشتر بخوانید:

عنکبوت مقدس؛ ناگفته هایی از چگونگی تولید و حواشی

 

در صفحه اینستاگرام تریبون هنر با ما همراه باشید

تاریخ انتشار :۱۷ خرداد ۱۴۰۱

برچسب‌ها:, ,
مطالب مرتبط



شما هم یک دیدگاه ارسال کنید
 

نام




یادداشت آرشیو

  • با رکوردداران کنسرت موسیقی در سال ۱۴۰۲ آشنا شوید

    تریبون هنر: هنوز یک‌ماه از سال جدید نگذشته که قیمت بلیت‌های موسیقی ۱۰۰هزار تومان گران‌تر شده و بلیت کنسرت‌ها نزدیک به ۹۰۰هزار تومان به‌خصوص در کنسرت‌های پاپ دیده می‌شود. در دیگر شهرها هم قیمت بلیت‌ها تا سقف ۶۰۰هزار تومان به فروش می‌رسد که سقف قیمت در سال گذشته به ۵۰۰هزار […]

  • رضا داودنژاد، «مصائب شیرین»، کات!

    تریبون هنر: مخابره خبر درگذشت رضا داودنژاد در شامگاه ۱۳ فروردین ماه در حالی که چند سال قبل در چنین روزی خبر درگذشت جمشید مشایخی را مخابره کردیم، آنقدر سخت بود که برای انتشارش تامل کردیم، به چند نفر زنگ زدیم، فکر می‌کردیم دروغ ۱۳ فروردین ماه است اما گویا […]

  • ماجرای یک پرونده‌ رازآلود در «بی‌بدن»/ قصه دختری که جنازه ندارد

    تریبون هنر: فیلم «بی‌بدن» اولین تجربه سینمایی مرتضی علیزاده به نویسندگی کاظم دانشی است که به موضوع جنجالی قتل یک دختر و ماجراهای پس از آن در روایتی مشابه فیلم «علفزار» می‌پردازد. در قالب سلسله گزارش‌هایی با عنوان «پیشنهاد نوروزی خبرگزاری مهر» به مخاطبان سینما» به معرفی فیلم‌های اکران نوروزی […]

  • کدام فیلم ها در سینمای ۱۴۰۲ توقعات را برآورده نکرده؟

    تریبون هنر: ایرنا نوشت: سال ۱۴۰۲ سالی غیرقابل پیش‌بینی برای گیشه سینماها بود. سالی که اخبار فروش ۱۰۰۰میلیاردی تمام سینما را گرفته بود و در این بین فیلم‌هایی آمدند و رفتند که هیچ‌کس متوجه آن‌ها نشد. از دومین فیلم کارگردان فسیل گرفته تا کمدی ویلای ساحلی که توقع‌ها را نسبت […]

  • از مایکل جکسون تا پسر بروسلی: کشف چیزهای عجیب در جسد سلبریتی‌ها

    تریبون هنر: از مایکل جکسون و رابین ویلیامز و پسر بروسلی تا هیث لجر و دختر الویس پریسلی، سلبریتی های محتلفی بوده اند که سرنوشت تراژیکی داشته‌اند؛ اما بررسی‌های پس از مرگشان از نکات غافلگیر کننده‌ای در خصوص مرگ آن‌ها پرده برداشته است.   مرگ همیشه اتفاقی غم انگیز است، بخصوص […]

Ad
Ad
Ad
Ad
Ad