Ad


چینی ها ریاست آکادمی اسکار را هم به دست آوردند

تریبون هنر: با ریاست دختر یکی از مهاجران چینی، چینی ها ریاست آکادمی اسکار را هم به دست آوردند.

«جانت یانگ» به عنوان چهارمین زن و دومین چهره غیر سفیدپوست، ریاست آکادمی علوم و هنرهای سینمایی اسکار را بر عهده گرفت.

به گزارش تریبون هنر به نقل از هالیوود ریپورتر، «جانت یانگ» دختر مهاجران چینی به عنوان سی و ششمین رئیس در تاریخ ۹۵ ساله آکادمی علوم و هنرهای تصاویر متحرک انتخاب شد.

 

این چهره ۶۶ ساله که قبل از تبدیل شدن به تهیه‌کننده فیلم‌هایی از جمله «باشگاه جوی لاک» و «مردم علیه لری فلینت»، با برقراری ارتباط با بازیگران کلیدی در صنعت سینمای چین و هالیوود برای ساختن فیلم‌هایی چون «امپراتوری خورشید» مطرح شد، تنها چهارمین زن (بعد از بت دیویس، فی کانین و شریل بون آیزاکس) و دومین فرد رنگین پوست (بعد از بون ایزاکس) است که تاکنون توسط هیات مدیره آکادمی در راس این نهاد سینمایی قرار گرفته است.

 

«یانگ» که از سال ۲۰۰۲ عضو شاخه تهیه کنندگان آکادمی بوده، برای تصدی ریاست آکادمی بر «دوون فرانکلین» عضور شاخه تهیه‌کنندگان اجرایی آکادمی غلبه کرد و هر دو نامزد عضو هیات مدیره گاورنر آکادمی بودند. پس از رسوایی #OscarsSoWhite، سه کُرسی به هیات مدیره آکادمی اضافه شد که برای افراد غیر سفیدپوست و غیرمرد در نظر گرفته شده بود که وظیفه حمایت از تنوع نژادی و جنسیتی را بر عهده دارند و «جانت یانگ» یکی از این اعضا بود.

 

«جانت یانگ» جانشین «دیوید روبین» می‌شود که از سال ۲۰۱۹ ریاست آکادمی را بر عهده دارد اما به دلیل محدودیت‌های دوره‌ای مجبور شده حداقل برای دو سال از هیات مدیره (و در نتیجه ریاست‌ آکادمی) کناره‌گیری کند و پس از آن می‌تواند برای یک دوره سه ساله آخر نیز در هیات مدیره (و احتمالاً به عنوان رئیس ) انتخاب شود.

 

چینی ها ریاست آکادمی اسکار را هم به دست آوردند

 

بیشتر بخوانید

امیر جدیدی عضو آکادمی اسکار شد

 

در صفحه اینستاگرام تریبون هنر با ما همراه باشید

تاریخ انتشار :۱۲ مرداد ۱۴۰۱

برچسب‌ها:,
مطالب مرتبط



شما هم یک دیدگاه ارسال کنید
 

نام




یادداشت آرشیو

  • مینی سریال «بچه گوزن»؛ روایت هیجان انگیز یک رابطه سادومازوخیسمی

    تریبون هنر _ بابک صحرایی: سریال «بچه گوزن» داستان واقعی یک رابطه سادومازوخیسمی (آزارگری و آزارخواهی) است. مرد و زن هر دو گرفتار این بیماری روانی اند با این تفاوت که مرد ظاهری عادی و معمولی دارد اما به اندازه زن که رفتارش بیانگر آشفتگی روحی اش است، بیمار است. […]

  • نگاهی به تاثیر آیین و هنر مردمی در آثار سینمایی و نمایشی
    بهرام بیضایی، ناصر تقوایی و عباس کیارستمی با تعزیه ایرانی چه کردند

    تریبون هنر: تعزیه، این هنر عامه یکی از عمیق‌ترین هنرهای ایرانی است که در دوره مدرن توجه بسیاری از هنرمندان تراز را در شیوه‌های مختلف هنری به خود جلب کرده است، از جمله آن هنرمندان در سینما حداقل سه سینماگر با نوشتن و یا ساختن و یا الگوگرفتن از پیشنهادهای […]

  • یادداشت حامد حنیفی درباره نمایش مرگ با طعم نسکافه: بی اختیار اشک می‌ریختیم

    تریبون هنر: حامد حنیفی در یادداشتی درباره نمایش «مرگ با طعم نسکافه» به کارگردانی بابک صحرایی نوشت: من و اکثریت قریب به اتفاق حضار بی اختیار اشک می‌ریختیم. به گزارش تریبون هنر، حامد حنیفی، آهنگساز برجسته موسیقی ایران و منتقد موسیقی در یادداشتی درباره نمایش مرگ با طعم نسکافه نوشت: […]

  • بابک جهانبخش مرگ با طعم نسکافه به کارگردانی بابک صحرایی

    تریبون هنر: بابک جهانبخش، خواننده برجسته و توانمند موسیقی ایران، یادداشتی را درباره نمایش «مرگ با طعم نسکافه» به کارگردانی بابک صحرایی منتشر کرد. به گزارش تریبون هنر، بابک جهانبخش در یادداشت خود درباره نمایش «مرگ با طعم نسکافه» و بابک صحرایی ر صفحه اینستاگرامش نوشت: بابک صحرایی فارغ از […]

  • رضا صادقی در مرگ با طعم نسکافه

    تریبون هنر: رضا صادقی در یادداشتی درباره نمایش مرگ با طعم نسکافه به نویسندگی و کارگردانی بابک صحرایی نوشت: رفتم چون رفیقم رو ذوست دارم و دعوتش برام محترم بود اما شگفت زده شدم به گزارش تریبون هنر، رضا صادقی خواننده برجسته و مولف موسیقی ایران در یادداشتی به تحلیل […]

Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad