Ad


می خواهم زنده بمانم: لطفا برایمان قصه بگویید / در تریبون هنر بخوانید

یادداشت سیدمحمد کاظمی

تریبون هنر:  می خواهم زنده بمانم تبدیل به یکی از پرطرفدارترین سریال های چند سال اخیر در شبکه خانگی شده؛ موفقیّتی که با مرور آن به نکته ی بسیار حائز اهمیّتی می رسیم و این نکته “قصّه گو” بودن سریال است. هر چقدر هم که زمانه تغییر کند و سلیقه ها به روز شوند، باز هم نمی توان کتمان کرد که مخاطب دلش می خواهد با قصّه ی خوب مواجه شود؛ قصّه ی خوب بشنود و ببیند؛ حتّی اگر این قصّه ها رنگ و بوی تکرار داشته باشند!

فیلم ها و سریال های زیادی ساخته می شوند که علیرغم هزینه های بالای تولید، حضور بازیگران اسم و رسم دار و تبلیغات آنچنانی، به شدّت در جذب مخاطب شکست خورده و جایی در دل ها پیدا نمی کنند. چرا؟ چون یا قصّه ی خوب ندارند و یا قصّه را خوب تعریف نمی کنند.
سازندگان عزیز سریال می خواهم بمانم! ممنون که برایمان قصّه تعریف می کنید. لطفاً باز هم برایمان قصّه بگویید.مطمئن باشید تا زمانی که شما قصّه گوی خوبی باشید ، ما نه تنها مخاطب سفت و سختتان باقی می مانیم، بلکه هوادارتان نیز هستیم!

 

نویسنده: سید محمد کاظمی

منبع: تریبون هنر

 

دیگر یادداشت های سید محمد کاظمی را در لینک های زیر بخوانید:

مجید صالحی؛ بهتر از همیشه

باز هم بی ماه عسل

برای تولد نوید محمدزاده

وقت قهر کردن است آقای آقاخانی

جواد عزتی؛ استثنایی ترین بازیگر دهه نود

و حامدی که دوستش داریم

درباره ابوالفضل پورعرب؛ شما ستاره اید

اسم رمز: اصغر فرهادی

مسعود کیمیایی: سوپراستار کارگردان ها

یک قدم مانده به خط پایان

تکرار می شود و تکراری نمی شود

دوئت؛ امان از قصه بی خاصیت

 

سریال می خواهم زنده بمانم

تاریخ انتشار :۵ خرداد ۱۴۰۰

برچسب‌ها:, , , , ,
مطالب مرتبط



شما هم یک دیدگاه ارسال کنید
 

نام




یادداشت آرشیو

  • نقد سریال بی گناه (The Innocent): تقاص گذشته های پنهان کرده

    تریبون هنر _ بابک صحرایی: مینی سریال اسپانیایی بی گناه از بهترین سریال های معمایی جنایی یک سال اخیر است فیلمنامه بی گناه (The Innocent) مهم ترین برگ برنده این سریال است. سلسله حوادث داستان در هر قسمت از زاویه دید یکی از شخصیت ها روایت می شود و پیش […]

  • مرضیه برومند و طعنه به بوسه نوید محمدزاده و فرشته حسینی

    تریبون هنر: مرضیه برومند با انتشار یادداشتی از مشکلات پیش آمده برای سریال «شهرک کلیله و دمنه» و نمایشی به تهیه کنندگی نوید محمدزاده گلایه کرد. مرضیه برومند در یادداشتی که در صفحه اینستاگرامش منتشر کرده نوشته است: نوید محمدزاده . فرشته حسینی زن و شوهری هنرمند و جوان و […]

  • نقد فیلم علف زار: خوش ساخت و تحسین برانگیز / یادداشت بابک صحرایی

    تریبون هنر _ بابک صحرایی: علف زار به کارگردانی کاظم دانشی از معدود فیلم های خوبی است که در سال های اخیر ساخته شده. در دوران ضعف فیلمنامه و بی قصه بودن و باری به هر جهت بودن مضامین، فیلمنامه خوبی دارد که ضمن پرداختن شجاعانه به بخشی از معضلات […]

  • عنکبوت مقدس؛ ناگفته هایی از چگونگی تولید و حواشی

    تریبون هنر: عنکبوت مقدس به کارگردانی علی عباسی پس از نمایش در جشنواره کن، حواشی بسیاری را ایجاد کرده و عمده این حواشی به دلیل زاویه دید جاری در فیلم است. برداشت برآمده از فیلم این چنین است که قتل های زنجیره ای سعید حنایی مربوط به نگرش مذهبی جاری […]

  • لامینور؛ تکامل فلسفی موسیقی در سینمای داریوش مهرجویی
    لامینور؛ تکامل فلسفی موسیقی در سینمای داریوش مهرجویی
    یادداشت بابک صحرایی در مجله فیلم امروز

    تریبون هنر _ بابک صحرایی: شوپنهاور موسیقی را عالی ترین نوع هنری می داند که نیازی به حمایت اشکال دیگر هنری ندارد. او می گوید موسیقی را نمی توان به زبان یا قلم بازگفت. باید شنید و آزمود. پیش تر از شوپنهاور و شیفتگی اش به موسیقی، افلاطون اولین فیلسوفی […]

Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad