Ad


بابک صحرایی: خواننده هایی که ترانه های بهتری اجرا کرده اند، جایگاه بالاتری دارند

تریبون هنر: بابک صحرایی عنوان کرد که ماندگاری یک خواننده بیشتر از صدایش، به ترانه هایی که اجرا کرده وابسته است

به گزارش تریبون هنر، بابک صحرایی در یادداشتی که به مناسبت بیستمین سالگرد درگذشت فرهاد در صفحه اینستاگرامش منتشر کرده، اظهار داشته: در گذر زمان، خواننده بیشتر از صدایش، با ترانه هایش به یاد آورده می شود

 

بابک صحرایی امروز نهم شهریور ۱۴۰۱ در یادداشتی نوشت:

به بهانه بیستمین سالگرد درگذشت فرهاد
در گذر زمان، جایگاه یک خواننده در جامعه و حافظه مردم، بیشتر از هر عاملی، به ترانه هایی که اجرا کرده وابسته است

مردم و اهالی هنر، خودآگاه یا ناخودآگاه، برای خواننده هایی که ترانه های بهتری اجرا کرده اند جایگاه بالاتری قائل هستند. زیبایی صدا و توانمندی های آوازی، به هیچ وجه به اندازه انتخاب درست ترانه، در تعیین جایگاه خواننده نقش ندارد

اگر شجریان در فیلمفارسی ها می خواند، اگر فرهاد ترانه های اجتماعی سیاسی اش را نمی خواند، اگر داریوش مسیری که با گروه شش و هشت آغاز کرده بود را ادامه می داد، اگر ابی به جای بابک بیات و جنتی عطایی خوانندگی را با همکاریِ فعالان موسیقی کوچه بازاری شروع می کرد، اگر گوگوش به خواندن ترانه هایی مثل کج کلاه خان و حمومک مورچه داره ادامه می داد، و بسیاری مثال های دیگر، قطعا جایگاهشان در موسیقی و قضاوت و علاقه جامعه درباره شان، فرسنگ ها با آنچه در حافظه ما نقش بسته تفاوت داشت

در گذر زمان، خواننده بیشتر از صدایش، با ترانه هایش به یاد آورده می شود. صدای زیبا اگر مفهوم خوب و اندیشمندانه و زیبایی را منتقل نکند، حضور طولانی و دارای ارزشی در خاطره ها نخواهد داشت

 

عکس: غزال باقری

 

بابک صحرایی

 

بیشتر بخوانید:

بابک صحرایی: مخاطبان هنر را نمی توان به مدت طولانی فریب داد

بازنشر: گفت و گوی بابک صحرایی و سیمین بهبهانی

سعدی در آستانه ۵۰ سالگی بوستان و گلستان را نوشت

چارلی چاپلین؛ یکی از بزرگ ترین قربانیان تهمت و قضاوت نادرست

نقش موسیقی در مضمون روانشناختی فیلم شب یلدا / به قلم بابک صحرایی

نگاهی به «راز سانتاویتوریا» با بازی آنتونی کوئین / یادداشت بابک صحرایی

خاندان گوچی؛ روایت زیبای یک نابودی / یادداشت بابک صحرایی

لامینور؛ تکامل فلسفی موسیقی در سینمای داریوش مهرجویی

 

در صفحه اینستاگرام تریبون هنر با ما همراه باشید

تاریخ انتشار :۹ شهریور ۱۴۰۱

برچسب‌ها:
مطالب مرتبط



شما هم یک دیدگاه ارسال کنید
 

نام




یادداشت آرشیو

  • رضا صادقی در مرگ با طعم نسکافه

    تریبون هنر: رضا صادقی در یادداشتی درباره نمایش مرگ با طعم نسکافه به نویسندگی و کارگردانی بابک صحرایی نوشت: رفتم چون رفیقم رو ذوست دارم و دعوتش برام محترم بود اما شگفت زده شدم به گزارش تریبون هنر، رضا صادقی خواننده برجسته و مولف موسیقی ایران در یادداشتی به تحلیل […]

  • روایت «بابک صحرایی» از «مرگ با طعم نسکافه»

    تریبون هنر: ایسنا نوشت: بابک صحرایی، کارگردان نمایش «مرگ با طعم نسکافه» نوشت: «این نمایش در ذهن من ترانه بلندی است که در عجیب‌ترین جای زندگی ام نوشته ام و کارگردانی کرده‌ام. قدم زدنی از گذشته تا امروز که مرور گریه‌هایی عمیق و خنده‌هایی از ته دل است. در بستر […]

  • ملکه اشکها؛ سریالی که این روزها در کره طوفان به پا کرده است

    تریبون هنر: قسمت پایانی سریال «ملکه اشکها» که حدود ۱۰ روز قبل پخش شد، با ۲۴.۸ درصد بیننده در سراسر کره و ۲۸.۳ درصد بیننده در سئول، یک رکورد فوق‌العاده از خود به جا گذاشت. این سریال با روایت خلاقانه، بازی‌های نیرومند و ترکیب دلپذیری که از انواع ژانرها و […]

  • با رکوردداران کنسرت موسیقی در سال ۱۴۰۲ آشنا شوید

    تریبون هنر: هنوز یک‌ماه از سال جدید نگذشته که قیمت بلیت‌های موسیقی ۱۰۰هزار تومان گران‌تر شده و بلیت کنسرت‌ها نزدیک به ۹۰۰هزار تومان به‌خصوص در کنسرت‌های پاپ دیده می‌شود. در دیگر شهرها هم قیمت بلیت‌ها تا سقف ۶۰۰هزار تومان به فروش می‌رسد که سقف قیمت در سال گذشته به ۵۰۰هزار […]

  • رضا داودنژاد، «مصائب شیرین»، کات!

    تریبون هنر: مخابره خبر درگذشت رضا داودنژاد در شامگاه ۱۳ فروردین ماه در حالی که چند سال قبل در چنین روزی خبر درگذشت جمشید مشایخی را مخابره کردیم، آنقدر سخت بود که برای انتشارش تامل کردیم، به چند نفر زنگ زدیم، فکر می‌کردیم دروغ ۱۳ فروردین ماه است اما گویا […]

Ad
Ad
Ad
Ad